این روزها که تمامی مردم کشورمان همچون سایر نقاط جهان همه مشغول نبرد با کرونا هستند تا این دشمن ستیزه‌جو را از خانه و شهر و دیارشان برانند. هنرمندان هم از هیاهوی این میدان رزم دور نیستند، اگرچه بخت با آن‌ها کمتر یار بوده و دل پردردی از زمانه دارند اما گله و شکایت را به فرصتی دیگر موکول کرده و اکنون تنها به شادابی و امیدبخشی به مردم می‌اندیشند، کار نیکویی که هنرمندان موسیقی چند روزی است در تدارکش هستند. "رضا صادقی" از جمله هنرمندانی است که در این روزهای کرونایی با انتشار ترانه "یه چیزی میشه" توانست مخاطبان زیادی را با هدف افزایش امید در جامعه به‌سوی خود جلب کند و به‌نوعی از پیشتازان عرصه امیدبخشی به جامعه لقب گرفت حال این بار قصد برگزاری کنسرت در فضای مجازی دارد.

رضا صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در این روزها که مردم غرق در ناامیدی هستند، موسیقی می‌تواند کارکرد خود را نشان داده و از میزان استرس جامعه کم کند و هنرمندان موسیقی هم به‌عنوان عضوی از جامعه با انتخاب ترانه‌های امیدبخش، بار دیگر امید را در دل‌ها زنده کنند.

وی موسیقی امیدبخش را وظیفه‌ای سنگین بر دوش هنرمندانمان دانست و عنوان کرد: در انتشار ترانه "یه چیزی میشه" نیز نیت بنده همین تزریق امید و انگیزه جنگیدن در برابر این ویروس کرونا بود که خوشحالم مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت.

صادقی ادامه داد: در شرایطی که مشکلات اقتصادی و این روزها ویروس کرونا بر جامعه رخنه کرده و بخش اعظمی از مردم  عمیقاً در میان تلی از مشکلات گرفتار کرده است، چه عملی بهتر از موسیقی و در ابعاد بزرگ‌تر، اجرای یک کنسرت می‌تواند با تزریق شادی و نشاط در جامعه از بروز برخی آسیب‌های اجتماعی جلوگیری به عمل آورد و در این شرایط مردم را در خانه نگاه دارد.

رهبر گروه موسیقی مشکی پوشان با اشاره به اینکه  باید هشدار داد کاهش نشاط اجتماعی در جامعه زنگ خطری است که برای حل این معضل باید هرچه سریع‌تر نسخه‌ای پیچیده شود، اضافه کرد: حالا که اهالی موسیقی آستین‌هایشان را بالا زده و در این نبرد سخت و همه‌جانبه شرکت کرده‌اند، امیدوارم شاهد تزریق روحیه امید و نشاط به جامعه باشیم و از این روزها آثار خوبی در تاریخ موسیقی کشور ثبت کنیم.

صادقی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا قرار است این کنسرت به‌صورت اینترنتی برگزار شود، خاطرنشان کرد: ساعت هشت شب روز سه‌شنبه دوازدهم فروردین‌ماه این کنسرت با همکاری موسسه «آراد» و مجله آنلاین شرجی همراه با تعداد دیگری از نوازندگان در قالب ارکستر «مشکی پوشان» کنسرت مجازی برگزار می‌شود و از طریق سایت و صفحه رسمی رضا صادقی و سایت شرجی نیز سه‌شنبه دوازدهم فروردین‌ماه ساعت ۲۰ قابل‌تماشاست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.