رویترز گزارش داد، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در توئیتر عنوان کرد: چین خیلی چیزها را تجربه کرده و توانسته به درکی قدرتمند از این ویروس دست پیدا کند.

تلویزیون دولتی چین هم امروز جمعه گزارش کرد: دونالد ترامپ و شی جینپینگ رهبران آمریکا و چین گفت‌وگویی تلفنی داشتند اما جزئیات آنچه که در این گفت‌وگو بحث شده را مشخص نکرد.

ترامپ در توئیتش نوشت که چین در حال همکاری با آمریکا برای مقابله با کرونا ویروس است.

او خاطرنشان کرد: یک گفت‌وگوی بسیار خوب را با شی جینپینگ به پایان رساندم. با جزئیات فراوان درباره کرونا ویرسی که بخش‌های بزرگی از سیاره ما را گرفتار در بر می‌گیرد بحث کردیم. چین خیلی چیزها را تجربه کرده و به درک قدرتمندی از ویروس دست یافته است. ما در حال همکاری نزدیک با یکدیگر هستیم. احترام زیادی وجود دارد.

روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست هم نوشت که شی جینپینگ در این گفت‌وگو به ترامپ عنوان کرده است این ویروس هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد و دشمن مشترک همه ما است. همه کشورها باید دست به دست هم بدهند و سختگیرانه‌ترین تدابیر کنترل و پیشگیری را به صورت مشترک به کار بگیرند.

رئیس جمهور چین در این تماس تلفنی آمادگی کشورش برای کمک به آمریکا برای غلبه بر کرونا را لعلام و ابراز امیدواری کرد که واشنگتن گام‌هایی را برای بهبود روابط میان دو کشور بردارد.

تلوییون رسمی چین اعلام کرد جینپینگ در این تماس که امروز جمعه برقرار شد تاکید کرده روابط دو کشور در یک نقطه عطف مهم قرار دارد.

رئیس جمهور چین گفت: امیدوارم آمریکا اقدامات حرفه‌ای را برای بهبود روابط با چین اتخذ کند چرا که همکاری دو کشور بهترین و تنها گزینه است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.