نارضایتی مردم عمدتا بخاطر مشکلات اقتصادی و معیشتی بود و موجب کاهش مشارکت شد، باید عملکرد مجلس یازدهم کاهش یافته و خاتمه یابد. در بعد خصوصیات فردی نماینده، انتظار است دارا بودن تقوای الهی و خداترسی در همه اوقات مد نظر نمایندگان باشد، زندگی ساده‌ای داشته باشند، از تجملگرائی واشرافیگری بپرهیزند و اقداماتی را انجام دهند که اعتماد مردم افزایش یابد.

به عنوان مثال نمایندگان منتخب مجلس سفر‌های خارجی را کاهش دهند، از اتومبیل‌های ایرانی و مناسب با قشر متوسط استفاده کنند. از دریافت حقوق‌های نجومی بپرهیزند و به عنوان عضو هیئت مدیره در نهاد‌های اقتصادی و اجتماعی حضور نداشته و حقوق دریافت نکنند. حتی الامکان از اعزام فرزندان خود به خارج صرفنظر کنند و در مجموع سبک زندگی رهبر انقلاب و دیگر افراد ساده زیست را انتخاب و اجرائی کنند.

در عرصۀ ملی مردم انتظار دارند نماینده واقعا ملی فکر کند و به دنبال منافع گروهی و جناحی نباشد. آمار‌ها نشان می‌دهد که مردم از دعوا‌های جناحی خسته شده و آن را عاملی جدی برای حل نشدن برخی از مشکلات می‌دانند. مردم می‌خواهند نماینده‌های مجلس با جدیت و متحدانه با فساد مالی و اختلاس مبارزه کنند و با وضع قوانین بازدارنده، زمینه‌های این آسیب‌ها را از بین ببرند.

وضع قوانین و نظارت بر مقابله با فقر، فساد و تبعیض از دیگر مطالبات مردم است. نمایندگان باید در عرصه سیاست خارجی شجاعانه در مقابل زیاده خواهی‌های آمریکا بایستند و با بی‌اعتمادی کامل با دشمن ملت ایران برخورد کنند. در عین حال تقویت نگاه به شرق و تعامل بیشتر با کشورهائی که انگیزه دشمنی و زیاده خواهی نسبت به ملت ایران ندارند و افزایش روابط با همسایگان و ارائه راهکار برای تقویت تعاملات بین المللی در جهت منافع ملت ایران و دیدگاه‌های رهبر معظم باید از اولویت‌های مجلس یازدهم باشد.

همراهی با نیرو‌های مسلح برای تقویت بنیه دفاعی کشور و تلاش برای اعتلای فرهنگی نظام با تمسک به آموزه‌های اسلامی و انقلابی نیز حائز اهمیت است. در مجموع تشکیل یک مجلس انقلابی با رویکرد خدمت به مردم مطالبه جدی ملت از نمایندگان مجلس یازدهم است.

* منتشر شده در خبرگزاری میزان

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.