این روزهاکه مردم خوب، صبور و رنج کشیده ما در یکی از  تلخ‌ترین شرایط  قرار دارند و عزیزترین گوهر هستی خود و عزیزان‌شان در معرض تهدید و  آسیب جدی قرار دارد و نگرانی‌هایی نیز در روند تشخیص به موقع  و پیشگیری از گسترش غیرمنتظره ویروس و  بیماری کرونا و آسیب‌های غیرقابل جبران آن  بر جای مانده و می‌ماند، ما فعالان عرصه هنر و ادب «کهن بوم وبر»  ایران زمین،  ضمن اظهار تاسف و اندوه عمیق خود از جان باختن تعداد زیادی از ایرانیان و به جهت تلاش در پیشگیری از افزایش خسارت‌های بیشتر به ویژه در«تعطیلات» طولانی  پیش رو با تاکید و اصرار بر  شعار «در خانه می‌مانیم» از همه شما دوستداران و علاقمندان به «هنر و هنرمندان»  ایران زمین می‌خواهیم برای حفظ جان خود و عزیزانتان با شعار «در خانه می‌مانیم» واقعا در خانه «بمانید» و این «بهار و نوروز» را  در «خانه» که اولین و آخرین پناه در مقابل این «دشمن تازه‌وارد  و نابکار» است، سر کنید!!

ما و همکاران هنرمندمان در  سراسر ایران در  کنار شماییم و تلاش، ابتکار و هنرخود را در حداقل «دوره ۱۰۰ روزه» پیش رو، مصروف نزدیک‌تر شدن به شما که مخاطبین پرمهر و باخرد قرن‌های متمادی «فرهنگ و هنر» بوده و هستید، خواهیم نمود.

با کمک و یاری تکنولوژی روز و  صفحات مجازی به «عید دیدنی» هم  بیاییم، باهم سخن بگوییم  ودرد دل می‌کنیم... ما نگرانیم در نگرانی‌هایتان  و در سماعیم با شادی‌هایتان هر چند کوتاه! اهالی هنر در رشته‌های گوناگون از سراسر ایران با نمایش، فیلم،  موسیقی، نغمه و ترانه، شعر و نثر وخوشنویسی و رشته‌ها گونه به گونه، رنگ در رنگ، نقش در نقش،  با هم و در کنار هم ، در «خانه»هایمان، هیولای ترس و تهدید و غم و اندوه  را به «کرنش» وامی‌داریم. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.