به گزارش خبرگزاری فرانسه، قانونگذاران آمریکایی اجازه رای گیری از راه دور را بررسی می‌کنند تا بتوانند در سایه محدودیت‌های قرنطینه و خطرات ناشی از شیوع کرونا به وظایف قانونگذاری خود عمل کنند.

درحالیکه ۶۷ دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نامه‌ای را امضا کردند که به کمیته قوانین تاکید دارد سنت‌های دیرینه رای گیری را در نظر نگیرد و اجازه رای گیری خارج از کنگره را در جریان وضعیت‌های فوق‌العاده ملی بدهد، این اقدام با اختلاف نظرهایی روبرو شده است.

اقدامات دو حزبی اخیرا در مجلس نمایندگان و سنا مطرح شده و به نوعی با فوریت همراه بوده چراکه تست سه تن از قانونگذاران به کروناویروس مثبت اعلام شده و دست کم ده‌ها تن دیگر نیز خودشان را برای پیشگیری قرنطینه کرده‌اند.

سناتور لیندسی گراهام جمهوری خواهان در توییتی نوشت: من کاملا از این ایده درباره رای گیری از راه دور حمایت می‌کنم تا سنا بتواند در این بحران هم فعالیت خود را ادامه دهد. ما باید پیش از آنکه اعضای سنا برای تعطیلات عید پاک اوایل آوریل بروند، این تغییرات را انجام دهیم.

کاتلین رایس یکی از امضاکنندگان این درخواست گفت: باید به کنگره اجازه داده شود تا از راه دور رای گیری کند تا بتوانیم به سرعت و در امنیت قوانین مقابله با کرونا را تصویب کرده و به حمایت از تمام نیازمندان در این باره بپردازیم.

طبق قوانین دیرینه و طی دو قرن گذشته، تمام رأی گیری‌ها در کنگره علیرغم وجود فناوری رای گیری در تلفن همراه بصورت حضوری انجام می‌شود.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا به کمیته قوانین کنگره تاکید کرده بود که مساله رای گیری از راه دور را مدنظر قرار دهد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز می‌گوید موافق تایید رای گیری از راه دور برای دوره‌ای محدود در کنگره است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.