عبدالعزیز المریسل خبرنگار ورزشی و منتقد رسانه‌ای شبکه «۲۴» عربستان در یک برنامه تلویزیونی در عربستان اظهاراتی را بر زبان آورد که بسیار عجیب است. در حالی که کنفدراسیون فوتبال آسیا به خاطر شیوع ویروس کرونا در سراسر قاره تصمیم به لغو و به تعویق انداختن مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را گرفته است، این خبرنگار عربستانی اعلام کرد تیم‌های ایرانی (پرسپولیس، استقلال، سپاهان و شهرخودرو) باید از ادامه حضور در این رقابت‌ها انصراف بدهند!

المریسل در برنامه تلویزیونی گفت: انتظار دارم باشگاه‌های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا کنار بکشند.

وی خطاب به باشگاه‌های ایرانی تاکید کرد: شما به خاطر مشکلاتی که دارید قادر نخواهید بود این مسابقات را به پایان برسانید.

این خبرنگار و منتقد عربستانی در ادامه اظهارات عجیبش تصریح کرد: تیم‌های ایرانی حتی اگر انصراف ندهند و در لیگ قهرمانان شرکت کنند، شکست‌های سنگینی را متحمل خواهند شد!

المریسل همچنین از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواست در تصمیمش برای از سرگیری مسابقات لیگ قهرمانان تجدیدنظر کند چرا که زندگی مردم و بازیکنان از همه چیز مهمتر است.

برنامه پربیننده تلویزیونی «الدوری مع الولید» در عربستان که معمولاً اطلاعات دقیقی از تصمیمات مدیران AFC دارد، اعلام کرده است که مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۰ به هیچ عنوان لغو نمی‌شود و این بازی‌ها در ماه آگوست (مرداد و شهریور) از سر گرفته خواهد شد.

بر این اساس AFC دو راه برای برگزاری مسابقات پیش رو دارد. اولین راه از سرگیری رقابت‌ها از همان هفته سوم با مکانیسم همیشگی و برگزاری بازی‌های رفت و برگشت است. سناریو دوم این است که با تعویق مسابقات، AFC مسابقات را به صورت تک بازی و در یک کشور به صورت مجتمع برگزار کند.

پرسپولیس، استقلال، شهرخودرو و سپاهان چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستند که در دو هفته ابتدایی این مسابقات به میدان رفته‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.