دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، روز یکشنبه در گفت وگوی تلفنی با فرزند سردار دلها، سپهبد شهید قاسم سلیمانی و نیز فرزندان شهدا ابومهدی المهندس، پورجعفری، فرامرزی و همسر شهید مظفری نیا، با تبریک عید مبعث و بزرگداشت نام و یاد این شهیدان، خانواده‌های این شهدا را در اجر و ثواب آنها سهیم‌ و  صبر ایشان را الهام بخش ملت ایران و تداوم بخش حرکت پویای انقلاب اسلامی برشمرد.

رییس مجلس در تماس تلفنی با فرزند سپهبد شهید قاسم سلیمانی اظهار کرد: این شهید سرافراز، الگویی درخشان از تربیت‌یافتگان مکتب اسلام است که همه جوانی پاک خود را در جبهه‌های شرف و کرامت، در دفاع از میهن و جمهوری اسلامی و امت اسلام گذراند و تا واپسین لحظات عمر پر برکت خویش را در راه مقابله با اشقیای تکفیری و تروریست‌های جنایتکار سپری کرد و شهادت افتخارآمیزش، پاداش سالها اخلاص او بود.

وی خاطر نشان کرد: حضور شهید بزرگوار سپهبد سلیمانی در قلوب ملت ایران جاودانه خواهد بود. جنایت آمریکا هیچ گاه فراموش نخواهد شد و آمریکایی‌ها آثار این خطا و شقاوت خود را در طول سال‌های آینده خواهند دید.

لاریجانی همچنین در گفت وگویی دیگر با صبیه شهید گرانقدر ابومهدی المهندس، با اشاره به همت والا و تلاش‌های خالصانه آن شهید، یادآوری کرد: خانواده شهدا در اجر و ثواب آنها سهیم‌اند.

رییس مجلس، صبر خانواده‌های شهدا را الگویی الهام‌بخش برای ملت ایران دانست و تأکید کرد: کشور و انقلاب همچنان در مسیر خواست و اراده شهدا به پیشرفت و حرکت پویای خود ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به تلاش‌های فراوان دشمنان برای بازگرداندن ملت، به‌ویژه جوانان از راه جهاد و شهادت و به فراموشی سپردن خط روشن انقلاب، افزود: در چنین شرایطی، دل‌های خیل جوانان کشور مجذوب یاد و نام بلند شهدای مدافع حرم گردیده است و عزت و عظمت این شهدا در اذهان ملت نشان می‌دهد که نسل جوان امروز، مخلصانه در پی جهاد فی سبیل الله است و این، معجزه‌ جاری انقلاب به شمار می‌آید.

رییس مجلس همچنین در گفت وگو با فرزندان شهیدان پورجعفری و فرامرزی و همسر شهید مظفری‌نیا، آرامش و آسایش خانواده‌ مسؤولان و همه‌ ملت ایران را مرهون مجاهدت شهدای بزرگ مدافع حرم دانست و با تجلیل از نقش برجسته‌ خانواده این شهیدان، گفت: اگر چه فقدان شهیدان برای خانواده‌هایشان، بسیار دشوار است اما عزتی که خدا به‌ واسطه‌ این شهدای والامقام به کشور داده، مایه‌ی تسلّی و آرامش آنان خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.