مازندران یکی از استان‌های سیل‌خیز و بارانی کشور بوده و با توجه اینکه سال ۹۸ سال پرآبی بوده و شاهد سیلاب‌های خانمانسوز بودیم اما مسئولان استان از وقوع بارش‌های سنگین بهاری در این استان خبر داده‌اند.

هوای مازندران از نخستین روزهای سال جدید، ابری و بارانی بوده و از عصر امروز تا سه‌شنبه جو هوا سرد، بارانی و برفی می‌شود.

بارش‌های سیلابی مازندران از غرب مازندران آغاز شده و دامنه آن به شهرهای شرقی مازندران نیز ادامه خواهد داشت. میزان بارش در این مناطق بین 60 تا 100 میلی‌متر گزارش شده است که پیامد آن طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها خواهد بود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران درباره احتمال سیلاب در مازندران در روزهای نخست سال، گفت: این شرکت برای مدیریت سیلاب احتمالی روزهای آینده امکانات و نیروهای خود را بسیج کرد.

ابراهیم یخکشی با بیان اینکه طرح‌های مهندسی رودخانه در مکان‌های سیل خیز استان اجرایی شده است، افزود: بهره‌گیری از ماشین‌آلات راهسازی در امر مدیریت سیلاب مهم بوده است و برخی از پل‌ها به‌ویژه در شرق ممکن است نیاز به بازگشایی داشته باشند لذا با توجه به شدت بارش در شرق استان تاکید می‌شود از مناطق مورد نظر بازدید و چنانچه مانعی وجود داشته باشد از همکاران راهداری خواسته شود نسبت به جمع‌آوری و بازگشایی آن اقدام کنند.

وی با اشاره به اهمیت سدها در مدیریت سیلاب گفت: با حجم آبگیری نشده‌ای که در سدهای مهم داریم انتظار می‌رود مدیریت سیلاب در این سدها به خوبی انجام شود و باید به‌گونه‌ای مدیریت شود که میزان کدورت آب سدهایی که تامین آب شرب برخی از شهرها را عهده‌دار هستند افزایش نیابد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.