به گزارش خبرگزاری "یونهاپ" کره جنوبی، دولت کره شمالی از امروز قوانین سختگیرانه ای را برای شهروندان خود هنگام تردد در اماکن عمومی و به ویژه هنگام سوار شدن بر وسایل نقبه عمومی وضع کرد تا از این طریق از شیوع تازه و یا گسترش شیوع بیماری مهلک کرونا در کشور جلو گیری کند.

براساس این گزارش، دولت این کشور با تعیین هزاران مامور دولتی و استقرار آنها در اماکن عمومی برای انجام نظارت های پژشکی از آنها خواست تا از تردد مردم در وسایل نقلیه عمومی بدون ماسک صورت و نیز بدون ضد عفونی کردن دست ها قبل از سوار شدن بر این وسایل همچون، قطار بین شهری، قطار شهری و اتوبوس و تاکسی جلوگیری کنند

براساس دستور العمل دولت کره شمالی به مردم باید قبل از استفاده از این وسایل درجه تب خود را اندازه گیری کرده و چنانچه دمای بدن شخصی بالا ۳۷ درجه سانتی گراد باشد از سوار شدن او بر این وسایل جلوگیری کنند.

دولت در عین حال ضمن بستن مرزهای زمینی، دریایی و هوایی کشور و انجام قرنطینه در نقاط مرزی، در صورتی یکی از سرنشینان این وسایل را دارای علائم مشکو تشخیص دهند، باید بلافاصله او برای قرنطینه شدن تحویل ماموران بهداشت دهند.

به گزارش ایرنا، تاکنون آمارهای مشخصی درباره میزان ابتلا به ویروس «کرونای جدید» در کره شمالی که با دو کشور چین و کره جنوبی مرز مشترک دارد وجود ندارد.

چین و کره جنوبی جزو قربانیان اولیه بیماری «کووید-۱۹» بودند. این بیماری بر اثر ورود ویروس SARS-Cov-۲ یا همان ویروس مشهور به کرونای جدید به بدن ایجاد می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از آنکه بیش از ۱۲۱ هزار نفر در نقاط دنیا به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شدند اعلام کرد این بیماری به سطح «همه‌گیر جهانی» رسیده است.

کره شمالی بعد از شیوع این ویروس در چین برای جلوگیری از شیوع آن مرزهای خودش را به طور کامل بست که این موضوع به تعطیلی تجارت قانونی و توریسم منجر شد.

ممکن است این اقدامات در جلوگیری از سرایت بیماری به کره شمالی موثر واقع شده باشد.

دولت آمریکا بدون ارائه هیچ مستنداتی مدعی شده که کرونا در کره شمالی شیوع پیدا کرده اما این کشور از ارائه آمار درباره آن خودداری می‌کند.

«ژنرال رابرت آبرامز»، فرمانده نیروهای آمریکایی در کره جمعه گذشته در یک کنفرانس خبری مدعی شد که شاهد فعالیت‌های نظامی قابل توجه در کره شمالی نبوده و به همین دلیل این کشور هم درگیر کرونا است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.