جمعی از کادر درمان فرانسه که خود را «C۱۹‌» نامگذاری کردند با حضور بیش از ۶۰۰ پزشک از آنیس بوزین، وزیر سابق بهداشت و ادوار فیلیپ، نخست‌وزیر این کشور شکایت کردند. آن‌ها این دو تن را به بیان دروغ دولتی در مدیریت بحران شیوع ویروس کرونا در کشور فرانسه متهم کردند.

این گروه از کادر درمان فرانسه این دو مقام کشورشان را به عدم اتخاذ اقدامات لازم برای کاهش روند ورود ویروس کرونا به کشور در حالی که از خطر آن کاملا مطلع بودند، متهم کردند.

در حال حاضر این شکایت در کمیسیون برنامه در حال بررسی است و این کمیسیون می‌تواند تصمیم بگیرد که آن را رد کند یا به کمیسیون تحقیق ارجاع دهد. کمیسیون تحقیق همانند یک دادرس می‌تواند تصمیم بگیرد که تحقیقات کیفری درباره این پرونده را شروع کند.

پولینزی فرانسه، یکی از قلمروهای فرادریایی فرانسه در بخش جنوبی اقیانوس آرام، از امروز (شنبه) به مدت دست‌کم ۱۵ روز اقدامات منع رفت‌ و آمد جمعیت را اجرایی خواهد کرد تا در برابر شیوع ویروس کرونا مبارزه کند.

دومینیک سورن، نماینده دولت فرانسه در پولینزی در کنفرانس خبری مشترک با رئیس‌جمهوری این منطقه ادوار فریچ، اظهار کرد که در هفته گذشته تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این منطقه به ۱۵ تن رسیده است ولی خوشبختانه هیچ یک از بیماران فوت نکرده‌اند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.