یک عضو پارلمان آلمان امروز جمعه از اعمال تحریم در شرایط همه‌گیری ویروس کرونای جدید انتقاد کرده است. 

«کلاوس ارنست»، رئیس کمیته امور اقتصادی و انرژی پارلمان آلمان تأکید کرده در شرایط وقوع بیماری‌های همه‌گیر تمامی کشورها باید برای رفع بیماری همکاری کنند.

این نماینده پارلمان آلمان در گفت‌‌وگو با خبرگزاری ایتارتاس گفت وضع محدودیت‌، در شرایط فعلی که دنیا با تهدید کرونا روبرو است مضر است. 

وی گفت: «قطعاً تحریم‌ها به خصوص در شرایط حاضر مضر هستند. به هر حال، لازم است ما همکاری‌های جهانی را افزایش دهیم تا همه کشورها بتوانند به نحو موثر با ویروس کرونا مبارزه کنند. حتی بدون بحران همه‌گیری این بیماری هم تحریم‌ها علیه روسیه ما را پیش نخواهند برد.»

دولت آمریکا از طرف دیگر به دلیل عدم رفع تحریم‌ها علیه ایران که گفته می‌شود در کمک‌رسانی‌ها به ایران اخلال ایجاد کرده به شدت تحت فشار قرار گرفته است.

با وجود این، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه تأکید کرد که حتی با وجود شیوع کرونا کشورش قصد کاستن از تحریم‌ها علیه ایران را ندارد.

دونالد ترامپ اردیبهشت‌ماه سال گذشته بعد از پایان دادن به مشارکت آمریکا در برجام تحریم‌های معلق‌شده به موجب این توافق را علیه ایران احیا کرد. او علاوه بر این، چندین دور تحریم جدید علیه بخش‌های مختلف اقتصاد ایران اعمال کرده است. 

دولت ترامپ علاوه بر اعمال تحریم‌ها در راستای سیاستی موسوم به «کارزار فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز علیه ایران روی آورده.

او در جدیدترین اقدام دی‌ماه سال جاری طی یک عملیات تروریستی سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شماری از همراهان ایشان را به شهادت رساند. 

ترامپ علی‌رغم تمام این اقدامات به دلیل ناکارآمد بودن سیاست‌هایش در قبال ایران به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.