یک مقام نظامی روسیه از شناسایی ۲۲ هواپیمای تجسسی خارجی نزدیک حریم هوایی این کشور طی این هفته خبر داد.

 یک مقام نظامی روسیه در گفت‌و‌گو با روزنامه «کراسنایا  زوزدا» در روز جمعه گفت که نیروهای مسلح روسیه ۲۲ هواپیمای تجسسی خارجی را نزدیک حریم هوایی این کشور شناسایی کردند.

به نوشته این نشریه، روسیه در این بازه زمانی چهار فروند پهپاد خارجی حین ماموریت تجسسی نزدیک حریم هوایی این کشور را نیز شناسایی کرده است. ارتش روسیه در این مدت هیچگونه جنگنده‌ای را برای عملیات رهگیری به پرواز در نیاورده و تنها عملیات شناسایی انجام داده است.

روزنامه کرسنایا زوزدا پیشتر به حضور ۲۵ هواپیمای خارجی که نزدیک مرزهای روسیه عملیات جاسوسی انجام داده بودند، اشاره کرده بود.

آمریکا و کشورهای عضو ناتو اغلب هواپیماهای خود را نزدیک مرزهای روسیه  در منطقه بالتیک، دریای سیاه وکراسنودار اعزام می‌کنند و پدافند هوایی روسیه با دقت هواپیماهای ناتو که را رصد کرده وگاهی جنگنده‌‌های خود را برای رهگیری به پرواز درمی آورد. دولت روسیه بارهای پرواز هواپیماها و پهپادهای آمریکا و ناتو نزدیک حریم هوایی خود را محکوم و اعلام کرده که این گونه اقدام‌ها تنش زاست.

این در حالی است که فرماندهی دفاع هوایی آمریکای شمالی ایالات متحده موسوم به «نوراد» هفته گذشته از رهگیری چند هواپیمای تجسسی روسیه که نزدیک منطقه آلاسکا شده بودند، خبر داد.

به نوشته وبگاه «تسک اند پرپس» جنگنده های «اف-۲۲ رپتور» که از سوی هواپیماهای هشدار سریع «ایی-۳»پشتیبانی می شدند، چند هواپیمای تجسسی «توپولوف-۱۴۲» روسیه را که وارد منطقه هوایی نزدیک آلاسکا شده بودند رهگیری کردند.

مرکز فرماندهی آمریکای شمالی ایالات متحده در بیانیه خود تاکید کرده که هواپیماهای روسی در حریم هوایی بین المللی پرواز کرده و هرگز وارد حریم هوایی آمریکا یا کانادا نشدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.