دویچه وله گزارش داد، ویروس جدید کرونا به سرعت در آلمان گسترش می‌یابد و هر روز تدبیر جدیدی برای مقابله با آن و کاهش سرعت انتشارش در دستور کار قرار می‌گیرد.

آنه‌گرت کرامپ- کارن‌باوئر، وزیر دفاع آلمان، اطمینان داد که این کشور از هیچ اقدامی برای کاستن از شیوع کرونا فروگذار نخواهد کرد و از تمام توان خود در این کار استفاده خواهد کرد.

او از اعلام آمادگی دو هزار سرباز ذخیره برای همکاری در مقابله با شیوع کرونا خبر داد و تاکید کرد که همه باید به این نکته واقف باشند که مبارزه با ویروس کرونا یک دو ماراتن است و در نهایت این مهم است که در یک مسافت طولانی توانایی حفظ شود.

این سیاست‌مدار حزب دموکرات مسیحی در عین حال نسبت به انتظارات بیش از حد از ارتش هشدار می‌دهد و می‌گوید مراکز درمانی و بیمارستان‌های ارتش آلمان با داشتن حدود سه هزار پزشک بخش کوچکی از سیستم بهداشتی کشور را تشکیل می‌دهند.

مطابق اصل ۳۵ قانون اساسی آلمان تمام نهادهای ایالتی و فدرال موظف هستند در مواقع ضروری به یاری و همکاری با یکدیگر بشتابند. ارتش آلمان هم اکنون در بخش‌هایی به فعالیت‌ها برای مقابله با شیوع سریع ویروس کرونا یاری می‌رساند.

به گزارش خبرگزاری آلمان آنه‌گرت کرامپ-کارن‌باوئر می‌گوید در موقعیت کنونی تصمیم‌گیری‌های سریع بسیار اهمیت دارد. او تاکید کرد که نیروهای ارتش تا زمانی که به آنها نیاز باشد همکاری خواهند کرد.

 

اتحادیه سربازان ذخیره آلمان ۱۲۰ هزار عضو دارد. مطابق ارزیابی وزارت دفاع، از این تعداد نام و امکان دستیابی به حدود ۷۵ هزار نفر ثبت شده و می‌توان در  صورت نیاز آنها را فراخواند.

چند روز پیش برای نظامیان ذخیره با سابقه کار در بخش‌های درمانی فراخوانی اعلام شد و در پی آن تا ظهر پنج‌شنبه حدود دو هزار نفر خود را معرفی کرده‌اند که گفته می‌شود ۹۳۵ نفر آنها می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به همکاری دعوت شوند.

کمک به گرفتار شدگان در ترافیک مرزی

سربازان ارتش آلمان هم اکنون نیز، از جمله در بزرگراه شماره چهار ایالت زاکسن در شرق که از جمله با لهستان هم‌مرز است مشغول خدمت شده‌اند.

پس از تصمیم لهستان برای بستن مرزهای خود با آلمان و عدم پیش‌بینی‌های لازم برای عبور کامیون‌های حامل کالا، در این بزرگراه ترافیک سنگینی به وجود آمده و منابع خبری می‌گویند زنجیره خودروهایی که پشت سر هم متوقف شده‌اند به ۶۵ کیلومتر می‌رسد.

سربازان ارتش آلمان در این وضعیت بحرانی وظیفه انتقال مواد غذایی، نوشیدنی و پتو به منطقه و تقسیم آنها بین سرنشینان خودروهای معطل شده را بر عهده گرفته‌اند.

صلیب سرخ آلمان می‌گوید برخی از سرنشینان خودروها برای عبور از مرز مجبور هستند بیش از ۲۰ ساعت معطل بمانند.

۵۲ مورد ابتلا به کرونا در ارتش

گرچه ارتش آلمان آمادگی خود برای همکاری در مقابله با شیوع ویروس کرونا را اعلام کرده و در مناطقی وارد عمل هم شده، این نیروها خود درگیر ابتلا به کرونا هستند.

به گفته برنارد تسورن، بازرس کل ارتش آلمان، در میان نظامیان آلمانی ۳۹۷ مورد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا وجود دارد که آزمایش ۵۲ نفر آنها مثبت بوده است.

وزیر دفاع آلمان تصریح کرده که با وجود ابتلای بیش از ۵۰ سرباز به ویروس کرونا، ارتش آلمان برای انجام تمام وظایف خود و همکاری با مقابله با کرونا به خوبی آماده است.

بر پایه فهرستی که دانشگاه آمریکایی جانز هاپکینز بر اساس آمار رسمی کشورها تنظیم می‌کند تا روز پنج‌شنبه ۱۹ مارس ۱۳ هزار و ۹۷۹ مورد ابتلا به ویروس کرونا در آلمان شناسایی شده و ۴۲ نفر بر اثر بیماری کووید- ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. تا امروز بیشترین موارد ابتلا به کرونا در چین ثبت شده بود، اما امروز پنج‌شنبه ایتالیا به لحاظ آمار جانباختگان بر اثر ویروس کرونا بر چین سبقت گرفت. پس از این دو کشور بیشترین موارد ابتلا به ترتیب در کشورهای ایران، اسپانیا و آلمان ثبت شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.