بازتاب پیام نوروزی رهبر انقلاب در رسانه‌های دنیا

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌ مناسبت آغاز سال ۱۳۹۹ هجری شمسی با اشاره به تقارن روز اول سال جدید با سالروز شهادت حضرت موسی‌بن‌جعفر (علیه‌السلام) به پیشگاه مقدس آن حضرت سلام و درود فرستادند و عید سعید مبعث را به همه ملت ایران تبریک گفتند.

خبرگزاری رویترز با اشاره به پخش زنده تلویزیونی سخنان رهبری نوشت: آیت الله علی خامنه ای رهبر عالی ایران روز جمعه از ایرانیان خواستار حفظ وحدت شد و گفت که تحریم های آمریکا کشور را خودکفا کرده است.   

به نوشته این خبرگزاری، تنش بین تهران و واشنگتن از سال ۲۰۱۸ زمانیکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از توافق هسته ای خارج شد و تحریم ها را دوباره اعمال کرد، افزایش یافت.

رویترز به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: ایران از تحریم های آمریکا سود برده است. این مساله ما را در تمام زمینه ها خودکفا کرده است.

این خبرگزاری در ادامه نوشت: آیت الله خامنه ای گفت که سال گذشته سال پرتلاطمی برای ملت ایران بود. سالی بود که با سیل آغاز شد و با کرونا پایان یافت. اما ما با اتحاد بر تمام سختی غلبه می کنیم.

وی همچنین سال جدید ایران را سال جهش تولید نامگذاری کرد.

خبرگزاری رویترز ادامه داد: حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در پیام جداگانه ای برای تبریک سال نو ایرانی گفت ایرانی ها با اتحاد بر شیوع (کرونا) غلبه خواهند کرد. وی از پزشکان و پرستاران برای شجاعت در مبارزه با این بیماری تقدیر کرد.

تارنمای شبکه العربیه نیز در واکنش به اظهارات رهبر انقلاب نوشت: (آیت الله) خامنه ای سال گذشته را سالی پرتلاطم برای مردم ایران توصیف کرد و گفت که در طول سال زلزله و تحریم ها وجود داشت اما اوج اتفاقات سال گذشته جنایت تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن (سردار) سلیمانی بود.

این شبکه سعودی با اشاره به رهبر انقلاب افزود: وی از تمام ایرانیان در مبارزه با گسترش ویروس کرونا در کشور تشکر کرد و گفت، پاداش الهی در انتظار آنها است. مشکلات و همچنین تحریم ها هیچ پیامد منفی برای ایران نداشت.

این شبکه خبری در ادامه به نقل از آیت الله خامنه ای نوشت: مقامات باید به نوعی عمل کنند که به امید خدا تولید شاهد رشد باشد و تغییر محسوسی در زندگی مردم ایجاد شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.