به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با اشاره به ساخت بیمارستان جدیدی در پیونگ یانگ گفت: ضروری است که شرایط بهداشتی کشور را بهبود ببخشیم.

این سخنان در حالی ایراد شده است که بسیاری بر این باورند این کشور نیز همانند دیگر کشورهای جهان با شیوع گسترده کرونا ویروس روبه‌رو است اما پیونگ‌یانگ مدعی است که تاکنون هیچ موردی از این بیماری در کشور وجود نداشته است.

کیم در مراسمی به مناسبت ساخت بیمارستان مدرن پیونگ یانگ گفت: تلاش‌های کشور باید در جهت تقویت حوزه سلامت عمومی باشد.

ساخت این بیمارستان تا قبل از اکتبر که مصادف با هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس حزب حاکم کارگران کره شمالی است، تمام خواهد شد.

کیم گفت: حزب حاکم در نشست کلیدی حزب در اواخر دسامبر تصمیم به احداث این بیمارستان گرفت و برای اتمام آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن فعالیت خواهد شد.

وی در اعترافی بسیار نادر در مورد سیستم کره شمالی گفت: صادقانه بگویم حزب ما از این حقیقت انتقاد دارد که ما یک تاسیسات مراقبت بهداشتی و پزشکی مدرن حتی در داخل پایتخت نداریم.

کره شمالی چندین بیمارستان عمومی مدرن دارد اما به عقیده تحلیل گران تصاویر ارائه شده از این بیمارستان در حال ساخت نشان می‌دهد که احتمالا این بیمارستان پیشرفته‌ترین بیمارستان در کره شمالی باشد.

هم‌چنین حضور کیم در مراسم ساخت این بیمارستان تاییدی به بازگشت وی به پیونگ یانگ پس از نظارت بر مانور توپخانه‌ای کره شمالی در سواحل شرقی بود. کره شمالی ورود مسافران خارجی را ممنوع کرده و سال تحصیلی را به تعویق انداخته و صدها خارجی را برای ممانعت از انتقال کرونا ویروس قرنطینه کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.