حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در سخنانی در حاشیه جلسه هیات دولت به تعطیلی اماکن متبرکه و حرم اهل بیت (ع) اشاره کرد و گفت: در موضوع اجتماعات، کار بزرگی در کشور انجام شد، از علما و مراجع تشکر می‌کنیم. اینها تحجر را شکستند. کرونا نشان داد در فقه و حوزه ما تحجر وجود ندارد و علم با دین یکی است. تعطیلی نمازجمعه آسان نیست.

وی گفت: اینکه اماکن متبرکه آنهم مانند مشهدالرضا و حرم حضرت معصومه (س) و شاهچراع بسته شوند، کار آسانی نیست ولی به خاطر سلامت مردم و اینکه علم می‌گوید بستن امروز برای سلامتی و صحت مردم ضروری است، انجام شد.  

روحانی تصریح کرد: این را ائمه می‌خواهند و می‌گویند زیارت مستحب و سلامت مردم واجب است. اینکه درب مسجد و اماکن متبرکه بسته شود، کار آسانی نیست ولی وظیفه واجب بوده است. همان‌هایی که زیارت را مستحب کردند، بستن را برای مردم واجب کردند. البته دل‌ها باید متصل باشند و همه مردم باید متوجه اماکن متبرکه باشند.  

وی با تاکید بر اینکه در مسیر معنویت فاصله معنا ندارد، بیان کرد: ان‌اشالله سال خوبی خواهیم داشت. سال سختی را داشتیم ولی سال پر افتخاری را پشت سر گذاشتیم. به ملت ایران به خاطر قدرت، مقاومت، ایستادگی‌شان، احترام‌شان به سردار بزرگ‌شان، احترام‌شان به عزیزانی که در حادثه هواپیمای و بدرقه آن عزیز از دست رفتند، مردم فداکاری که خود را با جامعه یکی دانسته و در همه جا حضور یافتند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.