«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا امروز سه‌شنبه از پاسخ دادن به سئوالات درباره مدیریت ضعیف دولت کشورش در کنترل ویروس «کرونای جدید» طفره رفت، اما ایران و چین را به انتشار اطلاعات گمراه‌کننده درباره این ویروس متهم کرد. 

وزیر خارجه آمریکا که در روزهای گذشته هم تلاش کرده از شیوع کرونا به عنوان روشی برای پیشبرد سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» علیه ایران استفاده کند امروز هم دولت ایران را به «دروغگویی» درباره میزات تلفات ناشی از ویروس کرونای جدید متهم کرد. 

او در ادامه همچنین مدعی شد چین هم به غلط آمریکا را بابت همه‌گیر شدن بیماری «کووید-۱۹» که بر اثر ورود ویروس کرونای جدید به بدن ایجاد می‌شود مقصر دانسته است. 

پامپئو که برای نسبت دادن همه‌گیری کرونای جدید به چین به جای گفتن نام آن از عبارت «ویروس ووهان» استفاده می‌کرد گفت: «مسئولان ایران چندین هفته درباره ویروس ووهان دروغ گفتند. مقام‌های ایران تلاش می‌کنند از قبول مسئولیت به خاطر بی‌کفایتی‌شان خودداری کنند.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه درباره چین گفت: «کارزار اطلاعات دروغین که آنها راه انداخته‌اند با هدف گریز از مسئولیت طراحی شده است. الان وقت اتهام‌پراکنی نیست، وقت حل کردن این همه‌گیری جهانی و همکاری برای پایین آوردن مخاطرات علیه آمریکایی‌ها و همه مردم سراسر دنیا است.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.