آیت الله علیرضا اعرافی ظهر سه‌شنبه در جلسه‌ای با رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم که با موضوع همکاری حوزه‌های علمیه در خدمت رسانی به جامعه در بحث ویروس کرونا برگزار شد، با اشاره به همکاری مراجع تقلید و بزرگان حوزه در زمینه مبارزه با ویروس کرونا و کنترل آن با وزارت بهداشت، افزود: حوزه علمیه به این اپیدمی نگاه علمی دارد.

وی ادامه داد: در حوزه علمیه ستاد بحران فعال و دروس حوزه تعطیل و خط مشی مدیریت حوزه‌های علمیه به همه مدیران مدارس علمیه شهرستانها نیز اعلام شده است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: خط مشی حوزه در مبارزه با کرونا شامل رعایت بهداشت، مروج بودن مسئله بهداشت از سوی روحانیت در جامعه، تعطیلی دروس حوزه، راه اندازی گروه‌های جهادی مدارس علمیه استان‌ها با همکاری ستاد تأمین در رفع مشکلات و انجام خدمات به بیماران و پزشکان است.

وی با اشاره به آمادگی روحانیت برای امدادرسانی افزود: حوزه‌های علمیه آماده هر گونه همکاری با وزارت بهداشت در زمینه مبارزه با بیماری کرونا است.

آیت الله اعرافی توصیه کرد: مردم برای مقابله با این اپیدمی وسیع که در دهه‌های گذشته نظیر نداشته باید همراهی و مراقبت لازم را داشته باشند.

وی با تأکید بر لزوم رعایت دستورات بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا، افزود: با رعایت موازین بهداشتی، شاهد رفع مشکلات ناشی از این ویروس خواهیم بود.

امام جمعه قم با اشاره به ضرورت توجه به دستورات وزارت بهداشت برای کنترل این بیماری، تصریح کرد: امروز در کنار همه سختی‌ها، لازم است این تهدید تبدیل به فرصت برای کشور شود.

وی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی به منظور جلوگیری از مشکلات اقتصادی، افزود: بیماری کرونا نباید کاری کند که انسان از مبدأ، معاد، توکل و دعا غافل شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.