خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی روز دوشنبه گزارش داد که این کشور دومین محموله کمک‌های پزشکی و امدادی را به ایران ارسال کرده است.

همچنین روز گذشته «شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه و همکاری بین‌المللی امارات متحده عربی در تماس تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر همبستگی با دولت و ملت ایران در مبارزه با شیوع کرونا تاکید کرد.

از سوی دیگر، سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه نیز امروز از ارسال نخستین محموله کمک‌های بهداشتی کشور قطر به میزان بیش از پنج و نیم تن اقلام بهداشتی و درمانی به ایران خبر داد. 

صبح امروز (دوشنبه) نیز کمک‌های انسان دوستانه ازبکستان شامل مقادیری اقلام بهداشتی و درمانی به منظور مبارزه با شیوع ویروس کرونا توسط یک هواپیمای این کشور به ایران ارسال شد.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در توئیترش به کمک‌های ارسالی از سوی برخی کشورها برای مقابله ایران با شیوع کرونا اشاره کرد و نوشته بود: «در پی توئیت و تماس تلفنی ظریف و همچنین تلاش‌های سفارتخانه‌های ایران، علاوه بر کمک‌های چین، ترکیه، امارات عربی متحده، آلمان، فرانسه و انگلیس، کمک‌های نقدی و تجهیزات پزشکی از ژاپن، قطر، جمهوری آذربایجان و روسیه دریافت شده است.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.