به گزارش شبکه خبری ان‌بی‌سی،‌ این اقدام شامل دور کردن نیروهای آمریکایی از پایگاه‌های مشترک در القائم در نزدیکی مرز سوریه، پایگاه هوایی القیارة در نزدیکی موصل و احتمالا پایگاه هوایی کی-۱ در کرکوک می‌شود.

سخنگوی عملیات اراده قاطع در بیانیه‌ای گفت: در نتیجه موفقیت نیروهای امنیتی عراق در مبارزه با داعش، این ائتلاف  در حال تغییر موضع نیروهایی از چند پایگاه کوچکتر است. این پایگاه‌ها همچنان در کنترل عراقی‌ها باقی می‌مانند و ما همکاری مشورتی خودمان را برای شکست همیشگی داعش از دیگر پایگاه‌های ارتش عراق ادامه می‌دهیم.

این سخنگو گفت، ارتش آمریکا جدول زمانی برای جابجایی‌ نیروها اعلام نمی‌کند.

این تصمیم در شرایطی اتخاذ می‌شود که آمریکا جابجایی نیروهای دفاع هوایی مازاد برای حفاظت از نیروهای ائتلافی در پایگاه هوایی عین الاسد و پایگاه هوایی اربیل در شمال عراق و سیستم‌هایی که برای راه‌اندازی، عملیاتی کردن و نگهداری نیازمند نیروهای مازاد هستند، آغاز کرده است.

یک مقام دفاعی آمریکا هم گفت، تصمیم درباره ایجاد انسجام در نیروهای مستقر در عراق به حمله اخیر به پایگاه نظامی التاجی مرتبط نیست و اقدامی است که از ماه‌ها پیش در دست بررسی بود. به گفته یک مقام دفاعی دیگر، سرویس مبارزه با تروریسم عراق "پیشرفت چشمگیری" داشته و می‌تواند بسیاری از عملیات‌های مقابله با داعش را به تنهایی اجرا کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.