«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه قرار است امروز دوشنبه با برخی سران اروپایی از جمله «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان درباره نحوه کنترل ویروس کرونا رایزنی کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از کاخ الیزه ماکرون علاوه بر مرکل با «چارلز میشل» نخست وزیر بلژیک و «اورسلا فان درلین» وزیر دفاع آلمان در زمینه ویروس کرونا و کنترل مرزها به بحث و گفت وگو خواهد پرداخت.

گفت وگوی ماکرون با مرکل در حالی صورت می گیرد که آلمان روز گذشته از بستن موقت مرزهای خود با فرانسه و برخی کشورهای دیگر برای مهار کرونا خبر داد.

ویروس کرونا در کشورهای یاد شده به ویژه فرانسه تلافات جانی قابل توجهی داشته و برصنعت گردشگری این کشور لطماتی وارد کرده است.

«ادوارد فیلیپ» نخست‌وزیر فرانسه روز شنبه دستوراتی برای مقابله با ویروس کرونا در کشور صادر کرده بود. طبق این فرمان، وی دستور تعطیلی همه رستوران‌ها، مشروب‌فروشی‌ها و سینماها در فرانسه را صادر کرد و همچنین از شهروندان فرانسوی خواست عبور و مرور و فعالیت‌های غیر ضروری خود را کاهش دهند.

به رغم فرمان نخست‌وزیر فرانسه، روز گذشته حضور گسترده مردم در پارک‌ها و اماکن عمومی این کشور از پاریش گرفته تا مارسی سبب نگرانی مقام‌های دولت درباره افزایش شیوع ویروس کرونا شد.

«مارین لوپن» رهبر حزب افراطی «جبهه ملی» فرانسه به دنبال شیوع گسترده ویروس کرونا در کشورهای اروپایی از دولت این کشور خواسته بود، مرزهایش با دیگر کشورها را ببندد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.