محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر از برنامه ریزی‌های دولت برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: بخش زیادی از برنامه‌های دولت بر این مبناست که با ترفند‌های بهداشتی از ابتلای به این بیماری جلوگیری شود و همچنین در صورت ابتلا چطور آن را شکست دهیم.

وی افزود: تاکنون یک هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت غیر از ردیف‌های بودجه‌ای پرداختیم. ۵۳۰ میلیارد تومان به ستاد ملی کرونا و مابقی را به دانشگاه‌ها و ستاد مقابله با کرونا در تهران اختصاص دادیم.

نوبخت گفت: دیروز توانستیم وارد قرارگاهی شویم که صنعت پوشاک ما برای تولید ۱۱۰ هزار دست البسه برای پزشکان و پرستاران را آماده کنند.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه کشور کارانه‌ های پرستاران که از طریق سازمان بیمه سلامت تامین می‌شد را با پرداخت مطالبات آن‌ها واریز کرد.

نوبخت ابراز کرد: به دانشگاه‌های علوم پزشکی برای مصارف مالی اختیار کافی را داده ایم تا کادر درمانی را تجهیز کنند.

این مقام مسئول به تسویه ۱۰۰ درصد مطالبات کادر درمانی اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور تاکید دارد که برای ارتقای بهداشت و درمان در تامین مالی کادر درمانی کم گذاشته نشود.

نوبخت گفت: پرداخت بودجه ها و اعتبارات به جمعیت درگیر هم باز می گردد.

رییس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: مشاغل مختلفی درگیر آسیب ویروس کرونا شده اند که مشمول تولیدکنندگان، مجتمع های تفریحی، صنایع دستی، اغذیه فروشی ها و کفاشی ها و ... هستند. بسته های مختلفی از جمله ۱۰ امتیاز مالیاتی برای این افراد در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: از امشب تا فردا شب سازمان برنامه و بودجه کشور ۲۴ هزار میلیارد تومان حقوق اسفند کارکنان را واریز خواهد کرد.

نوبخت گفت: تحریم به دولت‌ هم فشار زیادی وارد کرده است و انتظار داریم مردم مانند سال‌های دیگر ما را درک کنند. سال دوم تحریم سخت هستیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: در هفته‌های آتی آزادراه همت_قزوین را افتتاح خواهیم کرد.

وی افزود: از طرف دیگر به کمک تعویق اقساط تسهیلات بانکی مشاغل آمدیم. همچنین دولت معوقه‌ها و مطالبات خود به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت می‌کند تا کارفرمایان را همراهی کند.

نوبخت ابراز کرد: محرومیت‌هایی که در قبال برگشت چک‌ها ایجاد می‌شود از روی مشاغلی که این روز‌ها چک برگشتی دارند برداشته می‌شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به مراعات قبوض برق، آب و گاز اشاره کرد و گفت: مطمئنیم مردم در تابستان به حالت عادی بازخواهند گشت.

این مقام مسئول ادامه داد: در مورد کرونا تنها کشور دنیا نیستیم و این مشکلات در سطح جهان همگانی است.

نوبخت گفت: از بین ۷۸ میلیون یارانه بگیر نقدی و ۶۰ میلیون یارانه معیشتی بگیر با بانک اطلاعاتی خود افرادی که کسب و کار ندارند و محل درآمدی ندارند را شناسایی کردیم.

او به حمایت ویژه از این افراد اشاره کرد و گفت: حمایت معیشتی ویژه آسیب کرونا را ۴ ماهه پرداخت می‌کنیم که حدود ۳ میلیون نفر را شامل می‌شود و رقم آن بر اساس بعد خانوار‌ها تعیین خواهد شد.

سه شنبه شب اولین بسته حمایتی ویژه کرونا واریز می شود

 

نوبخت گفت: سه شنبه ۲۷ اسفند اولین بسته معیشتی مربوط به کرونا واریز می شود.

این مقام مسئول گفت: این بسته حمایتی شامل رقم ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی است که بر اساس ابعاد خانوارها واریز می شود.

او ادامه داد: بسته دوم وام ۱.۵ تا ۲ میلیون تومان است که با حساب یارانه ای و بدون ضامن خواهد بود. معتقدم رقم ناچیز است و ای کاش داشتیم و بیشتر می دادیم.

نوبخت تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان برای جبران سیل پرداخته ایم. رقم زیر ۵ هزار میلیارد تومان را سال گذشته از صندوق توسعه ملی برداشت کردیم.

نوبخت ابراز کرد: در تلاش برای رفع تبعیض کارکنان دولت هستیم. امسال ۵۶ هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی هزینه کردیم.

وی افزود: برای کارکنان حوزه عمرانی احترام ویژه ای قائلم و در تلاش هستم پرداختی نقدی تا پایان سال داشته باشیم.

نوبخت با اشاره به دستور ویژه رییس جمهور برای مراعات حال مستاجران تجاری گفت: آمادگی امهال برخی بدهی ها هستیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.