مت هنکاک وزیر بهداشت بریتانیا گفت که در هفته‌های آتی از تمام افراد بالای هفتاد سال خواسته خواهد شد "مدت خیلی طولانی" در خانه بمانند تا از کرونای در امان بمانند.

هنکاک گفت: این توصیه هنوز به اجرا در نیامده اما زمانی که اعمال شود برای مدتی بسیار طولانی خواهد بود.

به گزارش بی‌بی‌سی، وزیر بهداشت انگلیس گفت زمان اعمال این تصمیم بستگی به آمادگی دولت و شواهد علمی دارد چون می‌دانیم وقتی از مردم می‌خواهیم چنین کنند آنها خسته خواهند شد و تاثیر منفی دارد.

وی هشدار داد که زندگی تک‌تک افراد این کشور تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و تک‌تک افراد باید کارهایی را انجام دهند.

وزیر بهداشت بریتانیا گفت: افراد بدون علامت می‌توانند به دیدن بستگان یا دوستان مسن خود بروند به شرط اینکه دو متر فاصله را حفظ کنند.

پس از اینکه روز گذشته آمار مرگ در اثر کرونا در بریتانیا به 21  نفر رسید، دولت بریتانیا بیش از پیش زیر فشار قرار گرفته که اقدامات بیشتری برای مهار گسترش بیماری انجام دهد.

وزیر بهداشت بریتانیا گفت: دستگاه تنفس مصنوعی برای افرادی که ممکن است بیماریشان شدید شود به اندازه کافی نیست.

هنکاک افزود: در حال حاضر پنج هزار دستگاه تنفس مصنوعی آماده است اما به تعداد بیشتری نیاز است.

او در مقاله‌ای که برای هفته نامه ساندی تلگراف نوشت شیوع کرونا را با جنگ جهانی دوم مقایسه کرد که بمباران‌های وسیع آلمانی‌ها، "کشور را برای یک تلاش عظیم ملی دور هم جمع کرد."

بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا هم از تولیدکنندگان خواسته مثل "شرایط جنگی"، "با سرعت" دستگاه تنفس مصنوعی و تجهیزات پزشکی تولید کنند.

راه‌کارهای دولت بریتانیا برای مقابله با کرونا با انتقادهای برخی دانشمندان همراه شده است. جاناتان اشورث وزیر بهداشت دولت در سایه هم گفت مردم ابهام نمی‌خواهند: "مردم توصیه‌های روشن می‌خواهند. نخست وزیر هر روز باید با مردم صحبت کند و توضیح دهد چرا این تغییرات اتفاق می افتند."

در بریتانیا شمار مبتلایان به 1140  نفر رسیده و از 37746 نفر آزمایش کرونا گرفته شده است. در بریتانیا فعلا آزمایش کرونا فقط برای افراد بستری انجام می‌شود.

سیستم بهداشت و درمان بریتانیا قرار است جراحی‌های غیرفوری را متوقف و برنامه بسیار وسیعی برای آموزش کادر پزشکی اجرا کند تا آنها بتوانند موارد شدید کرونا را درمان کنند.

برنامه‌هایی برای خرید هزار تخت از بیمارستان‌های خصوصی در پیش است و احتمال تصرف هتل‌های خالی هم رد نشده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.