کمپانی اپل در چند هفته گذشته اعلام کرده بود که امسال انتظاری نمی رود که این کمپانی بتواند به درآمد پیش بینی شده دست پیدا کند چراکه شیوع گسترده ویروس کرونا در چین نه تنها خط تولید این کمپانی را بسیار کند کرده است بلکه در اثر شیوع این بیماری تقاضا برای تلفن همراه بسیار افت کرده است.

درآمد پیش بینی شده کمپانی اپل در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ بین ۶۳ تا ۶۷ میلیارد دلار بوده است ولی با توجه به وقایع اتفاق افتاده به تبع این کمپانی نخواهد توانست به درآمد دلخواهش دست پیدا کند.

اپل بیشترین تعداد آیفون و سایر محصولات خود را در کارخانه هایش در چین تولید می کند و حالا باشیوع این بیماری یکی از آسیب پذیرترین کمپانی ها به شمار می رود که اقدام به بستن تمام شعب خود در سراسر دنیا به جز در چین کرده است.

در حال حاضر کمپانی اپل تمام شعب خود را در چین بازگشایی کرده است و پیش بینی کارشناسان این کمپانی این است که اپل می می تواند به حجم تولید سابق بازگردد به خصوص با رونمایی از مدل جدید آیفون که به گفته کارشناسان ارزان تر از مدل های سابق خواهد بود اما در حال حاضر با وجود بازگشایی شعب کمپانی اپل در چین مشکل اصلی این کمپانی بازار تقاضا است.

در روز جمعه گذشته که چین اعلام کرد توانسته اند ویروس کرونا را شکست دهند سیلیکون ولی تمام شعب کمپانی های خود را در این کشور بازگشایی کرد و اپل نیز پس از اینکه ۱۵ میلیون دلار برای مبارزه با کرونا در این کشور هزینه کرد موفق به بازگشایی شعب خو در چین شد.

در حال حاضر ارزش سهام این کمپانی نزدیک به ۳.۲ درصد افت کرده است ولی این اولین بار نیست که کمپانی اپل با کاهش تقاضا مواجه می شود در اوایل سال ۲۰۱۹ نیز این کمپانی به دلیل کاهش تقاضا در چین با ضرر هنگفتی مواجه شد.

ولی شیوع گسترده ویروس کرونا تنها کمپانی اپل را تحت الشعاع قرار نداده است و روی هم رفته کمپانی های فعال در سیلیکون ولی از این اتفاق ۲۰۰ میلیارد دلار ضرر کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.