بهروز نعمتی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس با بیان اینکه قرار بود این هیئت صبح امروز جلسه‌ای درباره نحوه بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه سال آینده در کمیسیون تلفیق داشته باشد، گفت: این جلسه لغو و قرار شد در روزهای آینده این جلسه برگزار شود.

وی ادامه داد:یکی از دلایلی که این جلسه لغو شد این بود که تاکنون شورای نگهبان ایرادات بودجه مصوب کمیسیون تلفیق را به مجلس اعلام نکرده است و پس از اینکه شورای نگهبان در نامه‌ای رسمی این اقدام را انجام داد، هیئت‌رئیسه نیز درباره نحوه تشکیل جلسات کمیسیون تصمیم‌گیری می‌کند.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: برگزاری جلسات کمیسیون تلفیق به صورت ویدئو کنفرانس یکی از پیشنهادات برای بررسی ایرادات به بودجه سال آینده است که بایددر جلسه هیئت‌رئیسه پارلمان درباره این موضوع تصمیم‌گیری کنیم.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس اضافه کرد:در هیئت‌رئیسه مجلس در روزهای آینده برای برطرف کردن ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه تدبیری اندیشیده خواهد شد و مشکل را برطرف خواهیم کرد تا بودجه در موعد مقرر برای اجرا به دولت ابلاغ شود.

جلسات فوق‌العاده شورای نگهبان برای بررسی لایحه بودجه ۹۹

همچنین عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان از برگزاری جلسات فوق‌العاده این شورا برای بررسی لایحه بودجه ۹۹ خبر داد و گفت: جلسات شورای نگهبان به منظور بررسی لایحه بودجه سال ۹۹، از هفته پیش آغاز شده و تا امروز(شنبه، ۲۴ اسفند) نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه جلسات شورای نگهبان برای بررسی لایحه بودجه سال آینده به صورت فوق‌العاده و در سه شیفت کاری، هر روز برگزار می‌شود، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم لایحه بودجه سال آینده در کمترین زمان ممکن و پیش از پایان سال ۹۸ تصویب و برای اجرا به دولت ابلاغ شود.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: با توجه به اینکه فرصت برای رفت و برگشت لایحه بودجه ۹۹ به منظور رفع ایرادات و ابهامات، بین مجلس و شورای نگهبان تقریبا محدود است و دولت از ابتدای سال آینده می‌بایست قانون بودجه سال آینده را اجرا کند، تمهیداتی در نظر گرفته شده که نمایندگان مجلس به این منظور در جلسات شورای نگهبان برای بررسی لایحه بودجه ۹۹ حضور داشته باشند.

کدخدایی اضافه کرد: فعلا اعضای شورای نگهبان در جلسات فوق‌العاده‌ای که برای بررسی لایحه بودجه ۹۹ تشکیل داده‌اند، تا تبصره ۱۰ این لایحه مورد بررسی قرار گرفته است. 

سخنگوی شورای نگهبان در پایان با اشاره به سازوکار رفع ایرادات این شورا درباره لایحه بودجه ۹۹ از سوی مجلس، خاطرنشان کرد: مقرر شده که پس از جمع‌بندی‌های نهایی درباره این لایحه، از نمایندگان مجلس برای حضور در شورای نگهبان جهت رفع ایرادات و ابهامات لایحه بودجه ۹۹ دعوت کنیم تا جهت تسریع در رسیدگی به این لایحه، در جلسات حضور یابند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.