«مقتدی صدر» روحانی برجسته عراقی در پیامی مردم دنیا از هر دین و آئینی  را دعوت کرد  در وضعیت کنونی شیوع ویروس کرونا در بیشتر نقاط جهان یک روز را  به عنوان روز دعا و تقرب به پروردگار اختصاص دهند.

صدر در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «من متعجبم  که می‌بینم غرب و ترامپ فردا را روز دعا اعلام می‌کنند در حالی که در شرق نماز جماعت و جمعه‌شان را تعطیل کردند و زیارت مراقد مطهر معصومین را متوقف کردند و حتی این مراقد مطهر را بسته‌اند. این تناقض عجیب در چیست؟».

این روحانی شیعی عراق تصریح کرد: «آیا آنها به دعا و غیب متوسل می‌شوند درحالی که ما به دنیا و مادیات چسبیده‌ایم و از معنویات دور شده‌ایم؟. فراموش کرده‌اید که چند روز دیگر سالروز شهادت باب الحوائج امام موسی کاظم را پیش رو داریم؟».

او افزود: «این روز(شهادت امام موسی کاظم(ع)) را روز جهانی دعا قرار دهیم که در آن همه ما از هر دین و آئینی دستانمان را به سمت پروردگار بالا ببریم بلای کنونی یک بلای جهانی است آری دستانمان را با خشوع قلوبمان بالا می‌بریم حتی اگر شده برای این کار به پشت ما منازلمان برویم».

الصدر گفت: «مثل آنهایی نباشید که خدا را فراموش کردند و خدا هم آنها را فراموش کرد. تقوا پیشه کنید و نباشید نظیر کسانی که وقتی بلا از سر آنها رفع شد بار دیگر از یاد خدا غافل و دعا و تعظیم در درگاه او غافل شدند».

شیوع ویروس کرونا در بیش از ۱۴۰ کشور جهان رو به گسترش است و زندگی عادی و روزمره را مختل کرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه را به عنوان روز ملی دعا و نیایش اعلام کرده است.

ترامپ روز جمعه طی یک کنفرانس خبری در کاخ سفید حالت اضطراری ملی را در سراسر آمریکا اعلان کرد. در حدود ۱۹۲۰ نفر در ۴۸ ایالت امریکا به ویروس کرونا مبتلا شده و حداقل ۴۱ نفر جان باخته‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.