مقامات آمریکایی روز جمعه از ابتلای ۱۳۵ نفر دیگر در این کشور به ویروس کرونا خبر دادند تا مجموع آمار رسمی مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۱۸۳۲ نفر برسد.

همچنین بر اساس آخرین آمار، تعداد تلفات این ویروس در آمریکا به ۴۱ نفر رسیده و ۳۱ نفر نیز بهبودی خود را بدست آورده‌اند.

این آمارها در حالی منتشر می‌شود که بامداد امروز «ایمی اکتون» رئیس مرکز بهداشت و درمان ایالت اوهایوی آمریکا اعلام کرده که میزان ابتلا به ویروس کرونا در این ایالت در حال حاضر از ۱۰۰ هزار نفر فراتر رفته است که این میزان ۱ در صد از کل ساکنین این ایالت را تشکیل می‌دهد. 

«اندی اسلاویت» مقام سابق وزارت بهداشت آمریکا هشدار داده به‌دلیلی کوتاهی دولت «دونالد ترامپ» در جلوگیری از شیوع بیماری «کووید-۱۹»، احتمالاً بیش از یک میلیون نفر در این کشور جان خود را از دست خواهند داد. (جزئیات بیشتر)

همچنین «آنتونی فائوچی» رئیس «موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های واگیردار» در آمریکا روز جمعه گفت، سیستم‌های تست کرونای وزارت بهداشت این کشور جوابگوی نیازهای موجود نیستند. 

فائوچی در مصاحبه با تلویزیون «سی‌بی‌اس»  درباره بازدهی سیستم تست ویروس کرونا در آمریکا گفت: «همان‌طور که دیروز گفتم در اکنون وضعیت درماندگی قرار داریم. سیستمی که در حال حاضر مورد استفاده قرار دارد برای محدوده مشخصی از پاسخ به این شیوع طراحی شده است. این سیستم برای شیوع بسیار گسترده‌تر ویروس در سراسر کشور طراحی نشده است».


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.