«عادل الکرعاوی» از فرماندهان الحشد الشعبی اتهامات آمریکایی‌علیه الحشد الشعبی در حمله به پایگاه «التاجی» را تحریک آمیز خواند.

او در گفت‌وگو با وبسایت «بغداد الیوم» گفت که متهم کردن الحشد الشعبی به عاملیت در این حملات صحیح نیست و در خصوص بمباران مواضع الحشد الشعبی در مرز با سوریه نیز گفت که این حملات اولین بار نیست که صورت می‌گیرد و از زمان آغاز جنگ علیه داعش ادامه داشته است.

الکرعاوی تأکید کرد که دونالد ترامپ بخوبی می‌داند که الحشد الشعبی یک سازمان ملی و رسمی است اما با این حال او در پی ترور فرماندهانش است.

او گفت که نیروهای آمریکایی تمامی قوانین داخلی عراق و قوانین بین‌المللی در این کشور را نقض کرده‌اند و علی رغم مصوبه پارلمان عراق تلاش دارند در این کشور باقی بمانند.

«محمد البصری» دیگر فرمانده الحشد الشعبی نیز گفت که الحشد یک نیروی رسمی عراق است و هیچ دستی در حمله به نیروهای آمریکایی ندارد.

او تأکید کرد که گروه‌های الحشد الشعبی اگر به پایگاههای آمریکایی حمله کرده باشند، هیچ ترسی از اعلام آن ندارند اما الحشد الشعبی یک نیروی رسمی زیر نظر فرماندهی کل نیروهای مسلح است و متهم کردن الحشد تلاش برای «فتنه انگیزی» و «تفرقه» میان مردم عراق صورت می‌گیرد.

البصری گفت که اگر الحشد الشعبی این حمله را انجام داده بود به طور رسمی با انتشار ویدوئی آن را بر عهده می‌گرفت؛ چنان که پیش از این نیز چنین کرده است.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت حمله راکتی شب گذشته به پایگاه «التاجی» در شمال بغداد را که در آن دو نظامی آمریکایی و یک نظامی انگلیسی کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند، برعهده نگرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.