علی عرب نژاد، امروز پنج‌شنبه ۲۲ اسفند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بخشنامه نحوه محاسبه شهریه مهدهای کودک در شرایط به وجود آمده ناشی از تعطیلی مهدهای کودک بر اثر بیماری کرونا ویروس به رؤسای بهزیستی شهرستان‌ها، ابلاغ شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در این بخشنامه تاکید شده که بر اساس ماده ۳ قرارداد دریافت خـدمات رشـد و تکامل همه جانبه در مهـدهای کودک، منعقده فیمابین والدین و مدیر مهدکودک، مدت قرارداد مشخص شده است.

 مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: بـا توجه به ادامه دار شـدن تعطیلی مهـدهای کودک از سوی دولت(تعطیلی بیش از یـک مـاه)، هریـک از طرفین قرارداد(مهدکودک و اولیا) می‌توانند وفق ماده ۹ قرارداد(حوادث غیرمترقبه) نسبت به پایان قرارداد اقدام کنند.

عرب نژاد اظهار کرد: مطابق بند ۲ ماده ۸ قرارداد(موارد فسـخ قرارداد و خاتمه دادن به آن)، والـدین می‌توانند با توجه به شـرایط پیش آمده نسبت به فسخ قرارداد برای ماه‌های آتی اقدام کنند.

وی ادامه داد: والدین در این خحصوص باید تصمیم خود را به صورت مکتوب به مدیریت مهدکودک اعلام کرده و ملزم به پرداخت شهریه مهدکودک در ماه‌های قبلی هستند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در این بخشنامه آمده است که اگر در اسـتانی در روزی از ماه اسفند براساس اعلام قانونی، مهدهای کودک باز بوده و ارائه خدمت کرده باشند، براساس همین بند دریافت شـهریه اسـفندماه بلامانع است.

عرب نژاد اظهار کرد: در تبصره ۱ ماده قرارداد تصـریح شده است که هزینه اسـتفاده از خـدمات به صورت کمتر از یـک ماه معادل یک ماه حساب می‌شود و بـدیهی است دریافت این شـهریه شامل؛ خـدمات مازاد شامل ساعات اضافه خدمت، صبحانه، میان وعده، ناهار و همچنین فوق برنامه نمی‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به این موارد و با توجه به مشـکلات اقتصادی ایجاد شده برای مهدهای کودک در اثر تعطیلی‌های اعلام شده، شایسـته است خانواده‌ها و صاحبان امتیاز مهـدهای کودک ضـمن رعایت اصل انصاف و پشتیبانی از یکدیگر در این شرایط حساس و بحرانی به وجود آمـده نسـبت به همکاری و همیاری اقـدام کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.