گزارش اوپک برمبنای آمار منابع ثانویه نشان می‌دهد که تولید نفت ایران در ماه میلادی گذشته به ۲.۰۸۰ میلیون بشکه در روز رسید که در مقایسه با تولید ۲.۰۸۲ میلیون بشکه در روز در ژانویه، تنها ۲۰۰۰ بشکه در روز کاهش داشت.

طبق آمار منابع ثانویه، اوپک که متشکل از ۱۳ کشور است، در فوریه ۲۷.۷۷ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که ۵۴۶ هزار بشکه در روز در مقایسه با ژانویه کاهش داشت. تولید نفت خام در عراق، نیجریه، آنگولا، کنگو و امارات متحده عربی افزایش یافت و در لیبی و عربستان سعودی کاهش پیدا کرد.

قیمت نفت سنگین ایران در فوریه به ۵۲ دلار و ۸۷ سنت رسید که در مقایسه با ۶۲ دلار و ۶۱ سنت در هر بشکه در ژانویه، ۹ دلار و ۷۴ سنت معادل ۱۵.۶ درصد کاهش نشان داد. میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون ۵۷ دلار و ۹۷ سنت در مقایسه با ۵۸ دلار و ۷۲ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ بود.

ارزش سبد نفتی اوپک در فوریه حدود ۱۰ دلار معادل ۱۵ درصد نسبت به ژانویه کاهش پیدا کرد و به ۵۵ دلار و ۴۹ سنت در هر بشکه رسید که پایینترین حد از سپتامبر سال ۲۰۱۷ بود زیرا ارزش تمامی گریدهای نفتی این سبد به همراه قیمتهای پایه نفت مربوط به آنها به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کردند. این کاهش در بحبوحه ضعیف شدن تقاضا، حاشیه سود ضعیفتر و کاهش نرخ فعالیت پالایشگاهی به دلیل شیوع ویروس کرونا در چین و چندین کشور دیگر روی داد. ارزش سبد نفتی اوپک از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون ۶۰ دلار و ۵۲ سنت در هر بشکه در مقایسه با ۶۱ دلار و ۱۶ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.