عبدعلی ناصری امروز، ۲۱ اسفندماه در حاشیه مراسم راه اندازی خط بسته‌بندی الکل در شرکت خمیرمایه و الکل رازی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کارخانه خمیرمایه و الکل رازی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ۸۰ درصد الکل طبی مورد نیاز کشور را تولید می کند و بزرگترین واحد تولید الکل ایران محسوب می‌شود. از این کارخانه روزانه ۱۲۰ هزار لیتر الکل طبی از ملاس نیشکر استحصال می‌شود.

وی افزود: راه اندازی خط بسته‌بندی الکل با هدف تامین نیاز استان خوزستان و کشور به الکل و مواد ضدعفونی کننده انجام شد تا در این شرایط ویژه جامعه و افزایش شیوع ویروس کرونا، یاری گر واحدهای تولیدکننده مواد ضدعفونی کننده باشد و الکل طبی مورد نیاز این واحدها را تامین کند.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تصریح کرد: این خط تولیدی مجوزهای لازم را از دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو دریافت کرده و از امروز نسبت به بسته‌بندی الکل اقدام خواهد کرد.

ناصری در ادامه با اشاره به ظرفیت تولیدی این واحد بسته بندی الکل گفت: این خط ظرفیت بسته بندی ۲ هزار بطری الکل در روز را دارد و با توجه به نیاز استان و کشور به الکل، نسبت به بسته‌بندی در اندازه های مختلف اقدام خواهد کرد.

وی عنوان کرد: الکل طبی تولیدی در کارخانه الکل رازی به دلیل برخورداری از استانداردهای جهانی قابلیت صادرات دارد اما با هدف تامین نیاز داخلی کشور، صادرات فعلا صورت نمی گیرد و جهت عرضه داخلی در اختیار سازمان های متولی قرار داده می شود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در پایان خاطر نشان کرد: الکل تولیدی این شرکت با نام تجاری ناب ‌اتانول با دریافت مهر استاندارد ملی ایران از نظر کیفی مطابق با استانداردهای اروپا بوده و از بالاترین کیفیت استاندارد برخوردار است و جهت مصارف دارویی، بهداشتی، غذایی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.