مهرداد ارونقی سه شنبه شب در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به وجود ۹ گمرک تخصصی برای ترخیص محصولات آرایشی بهداشتی، اظهار کرد: طبق بخشنامه اخیر تمامی گمرکها مجاز به انجام تشریفات گمرکی اقلام بهداشتی شدند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰ تن ماسک و ۷۵ تن دستکش در گمرکهای مختلف وجود دارد که به محض اظهار و صدور مجوز ترخیص از سوی وزارت بهداشت، تشریفات ترخیص انجام می‌شود و کمتر از ۲۴ ساعت وارد کشور می‌شود.

ورود بیش از ۱۰۰ شرکت آرایشی بهداشتی به حوزه تولید محصولات ضدعفونی‌کننده

اسماعیل مهدی‌پور، مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز از فعالیت ۲۷ شرکت در تولید الکل، ۲۱ شرکت در زمینه ماسکهای پزشکی، ۱۱ شرکت در زمینه لباس های یکسره بیمارستانی و جراحی و یک شرکت هم در خصوص شیر محافظ خبر داد.

وی با بیان اینکه در گذشته واحدهای شوینده و ضدعفونی با کسب پروانه ساخت از وزارت بهداشت به صورت تخصصی فعالیت می‌کردند و عمدتا نیاز مراکز درمانی را تامین می‌کردند، اظهار کرد: بعد ازشیوع ویروس کرونا برای افزایش ظرفیت تولید به برخی شرکت‌ها مجوز تولید موقت داده شد و تعدادی از شرکت‌های آرایشی بهداشتی که می‌توانستند خط تولید خود را به تولید محصولات بهداتشی و ضدعفونی‌کننده تغییر دهند در این زمینه فعال شدند که برای سازماندهی آن‌ها کمیته تامین و توزیع تشکیل شد که در آن زنجیره تامین و توزیع و نحوه نظارت بر عملکرد این زنجیره مشخص می‌شود.

مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی سازمان حمایت با بیان اینکه تاکنون مقدار تولید اینگونه مواد و اقلام بهداشتی، نیاز کشور را تامین می‌کرد، تصریح کرد: اما با شیوع بیماری کووید ۱۹ با کمبود مواجه شدیم و از طرف دیگر همه‌گیر شدن آن نیز واردات مواد بهداشتی را با مشکل مواجهه کرد.

پروانه کسب و کار تا شهریور سال ۹۹ تمدید می‌شود

در ادامه این برنامه محمود علیزاده، معاون سازمان امور مالیاتی نیز با بیان اینکه در این سازمان پیشنهاد شده برای تمدید پروانه کسب و کار تا ۳۱ شهریور سال ۱۳۹۹ نیاز به استعلام از سازمان امور مالیاتی نباشد، گفت که این مسئله هفته بعد در هیئت دولت نهایی و سپس ابلاغ خواهد شد.

وی همچنین اعلام کرد که تا ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ هیچگونه عملیات اجرایی برای وصول انجام نمی‌شود.

همچنین به گفته علیزاده، پیشنهاد شده مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی و سررسید پرداخت که ۱۵ فروردین ماه تعیین شده بود تا ۳۱ اردیبهشت سال ۱۳۹۹ تمدید شود.

کسانی که در نانوایی با نان در تماس هستند نباید به پول و دستگاه پز دست بزنند

خسرو ابراهیم‌نیا، نائب رئیس اتاق اصناف نیز در ادامه این برنامه از تشدید نظارت بر نانوایی‌ها خبر داد و تاکید کرد که  واحدهای صنفی نانوایی‌ها دارای پروانه کسب، ملزم هستند موارد بهداشتی و امنیتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه طبق گفته پزشکان متخصص، پخت نان در دمای بالا عاری از ویروس کروناست، تصریح کرد: مردم در هنگام گرفتن نان از نانوایی تا منزل باید رعایت بیشتری کنند. همچنین شاطر و همکاران او که با نان درتماس هستند تحت هیچ شرایطی نباید با پول و دستگاه پز در ارتباط باشند.

نائب رئیس اتاق همچنین با اشاره به شیوع ویروس کرونا، احتیاط مردم در خرید نان و مواد غذایی و کم شدنِ فعالیت نانوایی‌ها، از سازمان تامین اجتماعی و شهرداری‌ها خواست همکاری بیشتری با کسبه و اصناف داشته باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.