مقام معظم رهبری، مراجع و عالمان دینی به علت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، مردم را از اجتماع و تجمع در مکان‌های عمومی منع کرده‌ و توجه و عمل به توصیه‌های وزرات بهداشت را امری ضروری عنوان کرده‌اند، چرا که بهترین راه برای مبتلا نشدن به این ویروس مزاحم که این روزها مردم کشورمان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، رعایت جدی نکات بهداشتی و حضور مستمر در خانه است.

در همین راستا مطلع شدیم که یک شهروند مشهدی که دیروز مراسم تدفین همسرش بوده، هزینه مراسم را به تهیه مواد بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا و توزیع بین افراد نیازمند و حاشیه ‌شهر اختصاص داده‌ که قطعاً این فرهنگ‌سازی درست و تحسین‌برانگیز مورد توجه اقشار مختلف قرار می‌گیرد.

سید حسین علویان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: همسرم در ۱۳ماه رجب به علت بیماری قلبی سکته کرد و از دنیا رفت، روز گذشته خاکسپاری انجام شد.

وی با بیان اینکه تا به الان حدوداً ۱۷ لیتر ماده ضدعفونی کننده دست و صورت را در ۹۰ قوطی ۲۵۰ و ۲۰۰ سی‌سی بسته‌بندی کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: متأسفانه نتوانسته‌ایم ماسک و دستکش تهیه کنیم و دنبال جایی هستیم تا بتوانیم این دو کالا را برای توزیع، تهیه کنیم.

همسر متوفی افزود: مواد ضدعفونی دست و صورت را به خیریه‌ای در حاشیه شهر تحویل دادیم تا بین مردم نیازمند منطقه توزیع کنند، در واقع فکر می‌کنم در حال حاضر این بهترین نوع خیرات است چرا که پای زندگی شهروندان در میان است.

وی با اشاره به فرمایش رهبری که فرموده‌اند؛ اگر تجمعی موجب شود ویروس کرونا گسترش پیدا کند گناه است، تصریح کرد: طبق سخن ایشان تصمیم گرفته‌ایم هزینه مراسم را به تهیه لوازم بهداشتی برای مردم نیازمند حاشیه شهر اختصاص دهیم، زیرا در تأمین این امکانات دچار مشکل هستند.

علویان یادآور شد: به اقوام و آشنایان اطلاع دادیم که به جای مراسم قصد داریم اینکار را انجام دهیم که خوشبختانه با استقبال خوبی مواجه شدیم و برخی از اقوام نیز خودشان جداگانه این کار را برای خیرات انجام می‌دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.