به گزارش شبکه فرانس ۲۴، مکرون در دیدار از بیمارستانی در پاریس، از شهروندان کشورش خواست که نگرانی و هراس به خود راه ندهند، زیرا مسئولان به خوبی برای رویایی با این بحران سازماندهی شده اند.

فرانسه دومین کشور اروپایی پس از ایتالیا به شمار می رود که به شدت دچار این ویروس شده و فرانک ریستر وزیر فرهنگ و پنج عضو مجلس آن نیز مبتلا شده اند.

دولت ایتالیا نیز از روز گذشته (دوشنبه) قرنطینه سراسری اعلان کرده است.

 براساس جدیدترین آمار ارائه شده در روز سه شنبه، تاکنون ۱۱۴ هزار و ۵۴۵ نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و ۴ هزار و ۲۰۸ نفر جان خود را از دست داده اند.

تاکنون ۶۴ هزار و ۲۶۷ از افراد مبتلا به کرونا در جهان بهبود یافته اند. در این میان میزان ابتلا و فوتی ها در کشورهای اروپایی ارقام چشمگیری را نشان می دهد.

در بین کشورهای اروپایی، در ایتالیا ۹ هزار و ۱۷۲ مورد ابتلا به کرونا گزارش شده و تاکنون ۴۶۳ نفر جان خود را از دست داده اند.

همچنین در فرانسه از یک هزار و ۴۱۲ مورد ابتلا، ۳۰ نفر فوت کرده اند. اسپانیا نیز یک هزار و ۲۳۱ مورد ابتلا به کرونا را تایید کرده که در مجموع ۳۰ نفر از آنها جانشان را از دست داده اند.

آلمان با یک هزار و ۲۲۴  ابتلا و ۲ فوتی، سوئیس با ۳۷۴ ابتلا و دو فوتی، انگلیس با ۳۲۱ مورد ابتلا و ۵ جان باخته و هلند با ۳۲۱ مورد ابتلا و ۴ فوتی در رده های بالای جدول میزان ابتلا و جان باختگان کرونا در قاره اروپا قرار دارند.

در سوئیس ۳۷۴ مورد ابتلا به کرونا گزارش شده و ۲ نفر تاکنون جان خود را از دست داده‌اند. همچنین در سوئد، ۲۶۱ مورد، بلژیک ۲۳۹، نروژ ۲۲۹، دانمارک ۱۱۳ و یونان ۸۴ مورد ابتلا گزارش شده و تاکنون آماری از جان باختگان در این کشورها گزارش نشده است.

همچنین ایسلند با ۶۵ نفر، سان مارینو ۵۱ نفر و ۲ فوتی، جمهوری چک ۴۰ نفر، پرتغال ۳۹ نفر، فنلاند ۳۵ نفر، اسلونی ۲۵ نفر، ایرلند ۲۴ نفر و روسیه با ۲۰ نفر ابتلا، از دیگر کشورهای اروپایی درگیر کرونا هستند.

اگرچه در برخی کشورها آماری کمتر از ۲۰ تا یک مورد ابتلا به کرونا گزارش شده اما با توجه به سرعت انتشار ویروس احتمال افزایش آمار ابتلا و جان باختگان وجود دارد.

در آمریکا نیز ۷۲۹ مورد ابتلا به ویروس گزارش شده است که از این تعداد ۲۷ نفر جان باخته‌اند. کانادا ۷۷ مورد ابتلا به کرونا را گزارش کرده که در این میان یک نفر جان خود را از دست داده است.

در آمریکای لاتین نیز براساس آمارها در برزیل، ۲۵ مورد، آرژانتین ۱۷، اکوادور ۱۵، شیلی ۱۳، کاستاریکا ۹، پرو ۹، مکزیک ۷، کلمبیا ۳ و پاناما یک مورد ابتلا گزارش شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.