علی بیرانوند در خصوص این خبر اظهار کرد: با توجه به مصرف مشروبات الکلی دست‌ساز در شهرستان اهواز که تاکنون منجر به مسمومیت تعدادی از مصرف‌کنندگان و مرگ ۲۰ نفر از آنان شده است، دستورات قضائی برای برخورد با عوامل این ماجرا صادر و همه پاسگاه‌ها و کلانتری‌های محلات اهواز وارد عمل شدند.

وی افزود: در همین راستا مقادیر قابل‌توجهی مشروبات الکلی دست‌ساز کشف و ضبط شده است و با توجه به دستگیری متهمان اخیر پیش‌بینی می‌شود مقدار کشفیات افزایش یابد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب اهواز بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا و کم شدن موجودی الکل اتانول در بازار، برخی سودجویان اقدام به دست‌کاری الکل متانول و تغییر رنگ آن با استفاده از مایع سفیدکننده کرده و آن را به جای اتانول به فروش می‌رسانند.

نماینده رئیس‌کل دادگستری در ستاد مبارزه با ویروس کرونا از مردم و به خصوص جوانان خواست تا به تبلیغات دروغین فضای مجازی که اغلب هم فاقد سندیت علمی است توجه نکنند چرا که ویروس کرونا دارای ابعاد ناشناخته‌ای است و هنوز درمانی برای آن پیدا نشده است.

بیرانوند تصریح کرد: بهترین راهکار برای مبارزه این ویروس طبق گفته کارشناسان بهداشت و درمان «خود قرنطینه کردن» و «در خانه ماندن» و «رعایت مسائل بهداشتی» و… است و تاکنون هیچ راهکاری به صورت علمی ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه هنوز تعداد زیادی از مصرف‌کنندگان این مشروبات مسموم در بیمارستان‌های اهواز بستری هستند، گفت: با توجه به حرمت شرعی و منع قانونی مصرف مشروبات الکلی در کشور، مصرف‌کنندگان و افرادی که در تهیه و توزیع مشروبات الکلی دست دارند، مورد تعقیب قضائی قرار می‌گیرند.

بیرانوند از شهروندان خواست که مواد بهداشتی مورد نیاز خود را از داروخانه‌ها و فروشگاه‌های معتبر و با توجه به مشخصات استاندارد کالای مربوطه تهیه کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.