صادق ضیاییان، مدیر کل مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی در برخی مناطق خبر داد و گفت: امشب با ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب کشور در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، ایلام و تا حدودی جنوب استان قزوین، مرکزی و همدان بارش خواهیم داشت.

وی افزود: روز یکشنبه بارش در استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، شمال فارس و بخش‌هایی از استان کرمان با شدت کمتری فعال است.

ضیاییان ادامه داد: بعدازظهر فردا سامانه بارشی با حرکت به سمت شرق به شکل ضعیف تری در دامنه زاگرس مرکزی، شمال استان فارس، کرمان، جنوب اصفهان، یزد و ارتفاعات جنوب شرق سبب بارش پراکنده می‌شود.

این مقام مسئول از استمرار بارش باران در برخی مناطق خبر داد و گفت: بنابر نقشه‌های هواشناسی روز دوشنبه برای استان‌های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان بارش‌های رگباری انتظار می‌رود.

به گفته وی، امروز بعدازظهر در استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان گرد و خاک و روز یکشنبه در سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و خراسان جنوبی وزش باد خواهیم داشت.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا طی روز سه شنبه تا آخر هفته افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: با وجود آنکه این سامانه بارشی قوی نیست، از این رو تنها برای روز دوشنبه برای بخشی از مناطق کرمان احتمال بارش ۱۰ تا ۲۰ میلی متری وجود دارد.

دمای پایتخت کاهش می‌یابد

مدیر کل مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در پایان آسمان امشب پایتخت را نیمه ابری تا ابری، گاهی وزش باد همراه با بارش خفیف اعلام کرد و گفت: طی روز دوشنبه احتمال ۳ تا ۴ درجه‌ای دما وجود دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.