نیروهای شرقی لیبی که خود را «ارتش ملی لیبی» می خوانند مدعی شدند که یک فروند پهپاد نظامی ترکیه را در جنوب آسمان شهر طرابلس، پایتخت لیبی ساقط کرده‌اند.

سرتیپ «احمد المسماری»، سخنگوی این ارتش که تحت فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» است، در بیانیه‌ای امروز شنبه (۱۷ اسفند) گفت که پدافند ارتش ملی لیبی این پهپاد را حین انجام حملات علیه مواضع خود هدف قرار داده و سرنگون کرده است.

ارتش تحت امر ژنرال حفتر طی دو هفته گذشته بیش از ده فروند پهپاد ساخت ترکیه را که در اختیار نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فایز السراج» گذاشته شده، سرنگون کرده است.

حفتر از ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ با چراغ سبز کشورهای عربی مانند مصر، عربستان سعودی و امارات عربی متحده، عملیات نظامی برای تصرف طرابلس را که محل استقرار دولت وفاق ملی است آغاز کرد و طی این مدت به دلیل شکست این عملیات چند بار دیگر این حملات عملیات تجدید شده است.

تقابل دولت نجات ملی لیبی و نیروهای حفتر پای بازیگران خارجی و کشورهای منطقه را به لیبی باز کرده است به گونه‌ای که هم‌اکنون، روسیه، عربستان سعودی، امارات، یونان و مصر از حفتر حمایت می‌کنند و در مقابل نیز، ترکیه و قطر و ایتالیا از دولت فایز السراج اعلام حمایت کرده‌اند.

دولت ترکیه می‌گوید دولت وفاق ملی به ریاست سراج، قانونی و مورد حمایت جامعه بین‌الملل است، به همین دلیل، از آن حمایت تسلیحاتی و سیاسی می‌کند و بهمن ماه گذشته نیز پارلمان ترکیه با اعزام نیروی نظامی به لیبی جهت حمایت از این دولت در برابر حملات مداوم نیروهای حفتر حمایت کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.