خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز دوشنبه گزارش کرد که دهها نفر از کادرهای ارتش، پزشکی و پرستاران برای ماموریت ها و عملیات های قرنطینه به مناطق مختلف اعزام شده اند.

این افراد موظف هستند در ۲۱ مبدا ورودی به کره جنوبی در سراسر کشور استقرار یافته و بیماران مبتلا به این ویروس را با تجهیزات پزشکی و دما سنج شناسایی و فورا ایزوله کنند.

وزارت بهداشت و رفاه کره جنوبی تصریح کرد نشست های کاری و کارشناسی برگزار شده است تا راه های جلوگیری از شیوع گسترده ویروس در کشور مورد بررسی قرار گیرد.

همزمان دولت اعلام کرده است سطح هشدار را به نارنجی افزایش داده است که سومین مرتبه هشدار شدید در کشور محسوب می شود و بر اساس آن تدابیر قوی تری برای پیشگیری از سرایت ویروس اتخاذ خواهد شد.

این سطح از هشدار زمانی افزایش یافت که پزشکان از شناسایی چهارمین مورد ابتلا به بیماری خبر دادند و چین هم اعلام کرد ۸۰ نفر بر اثر ابتلا به آن فوت کرده اند و شمار مبتلایان به بیش از دو هزار و ۸۰۰ نفر رسیده است.

پزشکان کره ای می گویند انتقال بیماری از انسان به انسان در دوره نهفتگی آن که ۱۴ روز است یکی از بزرگترین نگرانی ها است.

مردی که مورد چهارم محسوب می شود ۵۵ سال دارد و تبعه کره جنوبی است و قبل از این به شهر ووهان در مرکز چین کانون شیوع بیماری سفر کرده است.

این فرد که هویتش اعلام نشده است ابتدا دچار سرماخوردگی ساده شده بود اما بعد از مدتی دچار گرفتگی عضله شد و سپس تب شدید کرد او از روز یکشنبه در قرنطینه بوده است.

همزمان تمامی خطوط هواپیمایی کره جنوبی اعلام کرده اند کسانی که برای چین بلیت خریده اند می توانند پروازهای خود را در صورت ضرورت لغو کنند و هزینه لغو از آنها دریافت نخواهد شد.

‌همچنین بی بی سی نوشت:، در کره جنوبی ده‌ها هزار نفر در خانه‌های خود در قرنطینه هستند و دولت وضعیت آنها را با یک اپلیکیشن تلفن همراه رصد می‌کند. مقام‌های کره جنوبی می‌گویند کسانی که از قرنطینه خارج شوند، با جریمه ۲۵۰۰ دلاری مواجه خواهند شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.