واحدهایی از ارتش سوریه در جریان عملیات جستجوی مناطق آزاد شده از چنگ تروریست‌ها سه مقر گروه‌های تروریستی را در شهرک «کفر حمره» در شمال غرب استان حلب شناسایی کردند که به ساخت توپخانه‌ها و گلوله‌های راکت و خمپاره اختصاص یافته بود.

یک افسر میدانی از واحدهای مهندسی نظامی ارتش سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) گفت:«مکان‌هایی مورد استفاده گروه‌های تروریستی قرار گرفته،کارخانه‌ها و کارگاه‌های  تولید و و رنگرزی پارچه بوده است که این گروه‌های تروریستی آن را به مقر و کارگاه‌هایی برای ساخت انواع توپ و گلوله‌های خمپاره و راکت تبدیل کردند. گلوله‌هایی که با آن مناطق امن و مسکونی شهر حلب و واحدهای ارتش سوریه را هدف می‌گرفتند.

این افسر سوری گفت: «عملیات جستجو در مناطق آزاد شده از وجود تروریسم به منظور برقراری کامل امنیت و ایجاد تمهیدات بازگردندن اهالی به آنجا ادامه دارد».

واحدهایی از ارتش سوریه نیز در جریان جستجوی مناطق آزاد شده از تروریسم در غرب و جنوب غرب استان حلب ده‌ها تونل و انبار سلاح و مهمات را یافتند که بیش‌تر آن ساخت غرب است و  همچنین مقادیر زیادی تجهیزات لجستیک و همچنین مقرهای فرماندهی تروریست‌ها که برای حمله به مناطق امن و مواضع ارتش سوریه به کار گرفته می‌شد،کشف و ضبط شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، واحدهای ارتش سوریه از زمان آغاز عملیات اخیر آن در پانزدهم ژانویه گذشته ده‌ها شهرک و روستا را در استان‌های حلب و ادلب به مساحتی بالغ بر 1600 کیلومتر مربع آزاد کردند و توانستند امنیت را به بزرگراه یکصد کیلومتری و حیاتی حلب به دمشق بازگردانده و صدها تروریست مورد حمایت ترکیه را کشته و هزاران نفر آنها را زخمی کرده و صدها مقر، ادوات زرهی و خودروهای بمب گذاری شده و توپخانه  وتانک آنها را منهدم کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.