جمشید مهدوی روز پنجشنبه اظهار کرد: مساجد شهری آستارا با همکاری هیات امنا و شبکه بهداشت و درمان ضدعفونی شد و محله های اطراف مساجد نیز گندزدایی خواهد شد.

وی بیان کرد: خادمان مساجد شهری و روستایی فقط در اوقات شرعی، اذان پخش خواهند کرد و مردم، مجالس ترحیم را در خانه های خود برگزار کنند.

وی اضافه کرد: حرم مطهر امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) سه بار در روز ضدعفونی می شود و زیارت، از حیاط حرم انجام می شود و برای پیشگیری از کرونا باید از اجتماع در داخل حرم جلوگیری شود.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۸۷ مسجد در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده و تاکنون ۲ بیمار مشکوک به کرونا در این شهرستان فوت کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.