وی پس از دیدار با مولود چاووش‌ اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در توییتی نوشت، اتحادیه اروپا و دولت آنکارا باید برای مواجهه با چالش‌های مشترک و پیدا کردن راه حل با یکدیگر همکاری کنند.

بورل با بیان اینکه توسعه روابط ترکیه و اتحادیه اروپا بر پایه اعتماد بیش از هر زمان دیگری لازم است تصریح کرد که اقدامات یکجانبه ترکیه نباید جان مردم را به خطر بیندازد.

وی سپس با فواد اوکتای معاون رئیس جمهوری ترکیه دیدار و در جریان آن دو طرف درباره تحولات سوریه و روابط دو جانبه گفت وگو کردند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به همراه یانتس لنارچیچ کمیساریای مدیریت بحران اتحادیه در آنکارا به سر می‌برد.

دیروز هم وزیر امور خارجه انگلیس با همتای ترک خود در آنکارا دیدار و تصریح کرد، تنها از طریق راه حل سیاسی طبق قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌توان به صلح پایدار در سوریه دست یافت.

دومینیک راب تحولات چند سال اخیر در سوریه را یکی از فاجعه‌بار ترین نمونه درگیری‌ها در تاریخ بشر توصیف کرد و خواستار خواستار آتش بس فوری و پایدار در این کشور شد.

تنش‌ها میان سوریه و ترکیه به دنبال عملیات آزادسازی استان ادلب از سوی ارتش سوریه و لشکرکشی آنکارا به این استان و تشدید درگیری‌های نظامی میان دو طرف در روزهای اخیر افزایش یافته است.

ارتش سوریه در ماه های اخیر علیه تروریست های مستقر در ادلب در حال عملیات نظامی از زمین و هوا است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز در سخنانی تصریح کرد: تنها ساز وکاری که تاکنون توانسته از شدت خشونت در سوریه بکاهد و به سمت ثبات همراه با مبارزه با تروریسم پیش ببرد روند موفق آستانه بود؛ معتقدیم این اجلاس هر چه سریع‌تر در بالاترین سطح برگزار شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.