ویروس کرونا که برای نخستین بار از چین شیوع و گسترش یافت برای نخستین بار در قم مشاهده شد و پس از آن به دیگر استان‌های کشور نیز سرایت کرد.

تاکنون بیش از ۲هزار نفر از مردم ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و آمار نشان از موفقیت کادر پزشکی و درمان ایران در بی اثر و کم خطر کردن این ویروس با توجه به آمار بهبود یافتگان این بیماری که تاکنون بیش از ۴۰۰ نفر در مقابل ۷۷ نفر فوتی، درمان شده‌اند.

محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی امروز طی نامه‌ای به نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از زحمات وزارت بهداشت و کادر درمانی کشور  در مقابله با ویروس کرونا و درمان بیماران قدردانی کرد.

وی در نامه خود آورده که «وظیفه خود دانستم از جنابعالی و همکارانتان که این روزها در حال جهاد بزرگی هستید قدردانی کنم.مطمئنا مردم عزیز کشورمان نیز قدردان زحمات جامعه پزشکی و درمانی کشور هستند.»

عارف در این نامه با یادآوری دوران دفاع مقدس و نقش ممتاز پزشکان و پرستاران در آن دوران، تصریح کرده که «نقشی که همکاران شما در درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا و پیشگیری از این ویروس ایفا می کنند یادآور نقش آفرینی آنان در دوران دفاع مقدس است.

عارف در نامه خود به تشکیل این کمیته در فراکسیون تحت مدیریت خود اشاره کرده و گفته «خود و نمایندگان مجلس با تمام توان در خدمت وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی برای کمک و خدمت رسانی به جامعه پزشکی و درمانی کشور هستند.»

دوم اسفند فراکسیون امید مجلس اعلام کرده بود که کمیته پزشکی مقابله با ویروس کرونا در این فراکسیون شکل گرفته است و نسبت به هرگونه کمکی به ستاد مقابله با ویروس کرونا اعلام آمادگی کرده بود.

به گزارش فارس، جلسات علنی مجلس شورای اسلامی به دلیل شیوع ویروس کرونا در ایران تعطیل شده است و عبدالرضا مصری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز دیروز از مثبت بودن تست 23 نماینده مجلس به کرونا خبر داده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.