محسن کوهکن، نماینده اصولگرای لنجان درباره نقاط ضعف و قوت مجلس دهم به خبرآنلاین گفت: مجلس دهم تمرینی برای هماهنگی سه فراکسیون در مسائل مهم کشور بود. در این مجلس، هر چه برپایه تعامل و گفتگو پیش رفت به نتیجه می رسید اما متاسفانه مطالبات حوزه انتخابیه، نمایندگان را وارد اقداماتی می کند که در شرح وظایف آنان تعریف نشده است.

وی ادامه داد: نمایندگان در این دوره همدیگر را تحمل می کردند و کمتر بخاطر نطق یا اظهارنظری شاهد برخورد بین نمایندگان بودیم، این از ویژگی های مثبت مجلس دهم بود.

کوهکن با اشاره به رد صلاحیت نزدیک به ۹۰ نفر از نمایندگان پارلمان دهم، گفت: متاسفانه در قضاوت عملکرد مجلس دهم گاها تندروی صورت می گیرد، به طور مثال می گویند وقتی این تعداد از نمایندگان توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده اند پس باید این مجلس منحل شود، نمی گوییم بگویند پارلمان شاخ و شمشاد است، قطعا این هم قضاوت اشتباهی است اما باید عملکرد نمایندگان را منصفانه و منطقی مورد بررسی و واکاوی قرار داد.

این نماینده اصولگرا به عملکرد مجلس در حوزه قانون گذاری نمره ۱۴/۷۵ داد و بیان کرد: نمی توان گفت مجلس در این حوزه خیلی عالی عمل کرد.

وی با بیان آنکه چرخ نظارتی کمسیون‌ها پنچر شده است، گفت: ما تعداد مشخصی سوال از وزرا و رئیس جمهور، طرح استیضاح و تذکرات شفاهی و کتبی داشتیم. عموما نگاه ها به سمت نتایج گرفته از نظارت بر عملکرد دولتی ها می رود. متاسفانه حوزه نظارتی هم عملکرد خوبی نداشت، بنابر این نمره ۱۴ را به این حوزه می‌دهم. 

کوهکن با اشاره به حمله‌های صورت گرفته مبنی براینکه مجلس دیگر در راس امور نیست، گفت: من این جمله را قبول ندارم. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.