این در حالی است که بر اساس آمارها تاکنون ۸۴۰ نفر از مردم قم به‌خاطر کرونا راهی بیمارستان‌ها شده‌اند. البته آنطور که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قم می‌گویند با وجود آن‌که ۸۵ نفر از این بیماران بهبود یافته‌اند اما باز هم روند شیوع این بیماری در استان افزایشی است و اگر مردم به هشدارها توجه نکنند فاجعه بزرگی در راه است.

 علی ابرازه، قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم  با ابراز نگرانی نسبت به بی‌توجهی مردم به هشدارهای بهداشتی اظهار داشت: مسأله شیوع بیماری کرونا جدی و گسترده است و بهبودی افراد هم به سختی حاصل می‌شود اما مردم آن را هنوز جدی نگرفته‌اند. بارها از مردم خواسته‌ایم از رفت و آمدهای غیرضروری اجتناب کنند اما آنها توجه نمی‌کنند. برای ریشه کنی این ویروس باید زنجیره انتقال آن قطع شود. از این رو از مردم می‌خواهیم با رعایت بهداشت فردی و قرنطینه خانگی نسبت به این مهم اهتمام داشته باشند در غیر این‌صورت روند بستری‌ها رو به افزایش خواهد بود.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده از صبح دیروز (سه‌شنبه) اکیپ‌های بهداشتی در خروجی‌های شهر قم مستقر شده‌اند. افرادی که می‌خواهند از شهر خارج شوند مورد بررسی و تب سنجی قرار می‌گیرند و در صورت وجود علائم مشکوک از خروج جلوگیری و قرنطینه خواهند شد.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه هرچقدر تخت به چرخه درمان اضافه می‌کنند، بازهم با کمبود مواجه می‌شوند، افزود: تا کنون ۴ بیمارستان کامکار، فرقانی، امام رضا(ع) و علی ابن ابی طالب خدمات‌رسانی به بیماران مشکوک به کرونا را بر عهده داشته‌اند اما از روز دوشنبه این هفته با افزایش بیماران، بیمارستان شهید بهشتی نیز به تعداد بیمارستان‌ها اضافه شده است. البته این تعداد تخت بیمارستانی نیز کافی نبوده و روند صعودی بیماران ایجاب کرده که اقدام به برپایی بیمارستان صحرایی کنیم.

محسن اروجی مدیرکل مدیریت بحران استان قم نیز دراین زمینه اظهار داشت: طبق آمارهای اعلام شده تاکنون ۸۴۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که تاکنون ۸۵ نفر از آنها بهبود یافته‌اند. وی ادامه داد: تمام اقدامات لازم برای جلوگیری از این بیماری در استان انجام شده اما مهمترین مسأله همکاری مردم است. در این راستا تمام مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز حوزوی در قم تعطیل شده است. البته مبارزه با این ویروس بدون شک نیازمند ظرفیت‌های ملی است از این رو تقاضا داریم مسئولان نگاه ویژه‌ای به این قضیه داشته باشند. اروجی با تأکید به همکاری مردم افزود: طبق بخشنامه معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری از مردم خواسته‌ایم برای انجام امور اداری تا حد ممکن از خدمات الکترونیک استفاده کرده و از حضور در تجمعات پرهیز کنند. همچنین با همکاری هلال احمر، سپاه و دانشگاه علوم پزشکی در تمام خروجی‌های شهر افراد بررسی می‌شوند و در صورت وجود علائم مشکوک قرنطینه خواهند شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.