در چارچوب رقابت‌های یورو لیگ بسکتبال و در هفته بیست و هفتم، تیم آنادولو اف اس ترکیه برای برگزاری دیدار با مکابی رژیم اشغالگر قدس راهی تل‌آویو شد.

در بدو ورو این تیم به فرودگاه تل‌آویو ماموران امنیتی با برخورد زشت با بازیکنان نماینده ترکیه از آنها استقبال کرد.بعد از گذراندن تک، تک  بازیکنان از گیت اشعه ایکس‌ری تمام چمدان‌ها و لوازم شخصی آنها را برای ساعاتی بازبینی کردند.

این رفتار زشت تا جای ادامه پیدا کردن که بازیکنان بسکتبال آنادولو با ماموران امنیتی درگیر لفظی پیدا کردند که با دخالت مربی تیم تا حدی اوضاع آرام شد.

سر مربی آنادلو اف اس در اینباره گفت:تا کنون چنین رفتار زشتی با ما طی سال ها حضور در یورو لیگ و سفربه کشورهای مختلف ندیده بودم.

ارگین آتامان گفت: مسائل سیاسی روح جوانمردانه ورزش روز به روز بیشتر تحت شعاع قرار می‌دهد و واقعا تحمل اینکه با این وضع فجیع و به مانند یک قاچاقی با ورزشکاران و تیم ما در فرودگاه رفتار شد برای این کشور متاسفم هستم.بی احترامی تا این حد قابل تحمل نیست و آنها کل تیم را عصبی و ناراحت کردند

وی ادامه داد: این رفتار غیر ورزشی نه تنها در گیت بلکه در بدو فرود آمدن هواپیما در باند آغاز شد و ما ساعت ها در فرودگاه با وجود خستگی معطل شدیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.