انتشار ویروس کرونا طی هفته گذشته همانند بسیاری از کشورهای جهان هر شش کشور عرب حوزه خلیج فارس یعنی عربستان و امارات و بحرین و عمان و کویت و قطر را درگیر خود کرد و وزارت خانه های بهداشت در این کشورها با صدور بیانیه ای از شناسایی افراد مبتلا به این بیماری خبر دادند.

 بحرین

وزارت بهداشت بحرین با صدور بیانیه ای از مبتلا شدن شش نفر دیگر در این کشور به بیماری کرونا خبر داد و بدین ترتیب شمار افراد مبتلا به کرونا در این کشور حاشیه خلیج فارس به ۴۷ نفر رسید.

وزارت خانه مزبور اعلام کرد: موارد جدید شامل سه شهروند زن و دو شهروند مرد بحرینی و یک تبعه سعودی می شود .

 عمان

وزارت بهداشت عمان نیز تاکید کرد که یک مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا تشخیص داده شده است و بدین ترتیب شمار افراد مبتلا به این بیماری مجموعا به شش نفر رسیده است.

امارات

امارات نیز پس از ثبت دو مورد ابتلا به بیماری کرونا در میان تیم ایتالیایی شرکت کننده در مسابقات بین المللی دوچرخه سواری در ابوظبی اعلام کرد که شمار  افراد مبتلا به این بیماری در امارات به ۲۱ نفر رسید.

وزارت بهداشت امارات سایر شرکت کنندگان در این مسابقات را به همراه کارکنان و دست اندرکاران آن مورد معاینه و آزمایش قرار داده است و آنها را قرنطینه کرد.

وزارت بهداشت امارات دو هتل محل اقامت مسابقه دهندگان و دست اندرکاران مسابقه دوچرخه سواری را بست و اعلام کرد که کادر پزشکی هم اکنون در حال معاینه تمامی افراد ساکن در این دو هتل است.

به گفته وزارت بهداشت امارات دو تبعه چینی مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافته اند و بدین ترتیب افرادی که سلامت خود باز یافته اند در امارات به پنج نفر رسید.

عربستان

وزارت بهداشت سعودی که ثبت اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا را دیروز (دوشنبه ) اعلام کرد از مجهز شدن ۲۵ بیمارستان برای معالجه مبتلایان به این ویروس خبر داد و ادعا کرد که هیچ گونه مورد جدیدی از ابتلا به این ویروس در عربستان گزارش نشده است.

در همین رابطه کمیته ای شامل چند نهاد دولتی شامل وزارت خانه های حج و عمره و بهداشت و خارجه تشکیل شد. این کمیته اعلام کرد آن دسته از اتباع خارجی که از کشورهای مبتلا به ویروس کرونا وارد عربستان شده اند، را تحت معاینه پزشکی لازم قرار داده و اقدام به بازگرداندن آنها به کشورهای شان کرده است.

در همین راستا وزارت حج و عمره سعودی دیروز (دوشنبه) تصمیم گرفت که صدور ویزای حج عمره را برای عمره گزاران سراسر جهان متوقف کند.

ویروس کرونا برای اولین بار در ۱۲ دسامبر (آذر - دی ماه) گذشته در چین و در شهر «ووهان» شیوع پیدا کرد، اما پکن به طور رسمی در اواسط ژانویه (دی- بهمن) آن را اعلام کرد.

سازمان بهداشت جهانی چندی پیش برای مقابله با انتشار ویروس کرونا در سطح جهان آماده باش عمومی اعلام کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.