به نوشته خبرگزاری «آناتولی» آکار در نطق تلویزیونی با اشاره به آغاز عملیات نظامی جدید ترکیه در شمال غرب سوریه، مدعی شد: «این عملیات با موفقیت و طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش می‌رود».

وی با ادعای از پای درآوردن بیش از دو هزار سرباز ارتش سوریه در این عملیات، تهدید کرد: «نیروهای ما بدون تعلل با تمام حملات رژیم سوریه، با خشونت مقابله به مثل می‌کنند».

وزیر دفاع ترکیه در ادامه ادعاهای خود افزود: ««تا الان دو فروند جنگنده، ۸ فروند بالگرد، دو فروند هواپیمای شناسایی، ۱۳۵ دستگاه تانک و ۵ سامانه پدافند هوایی نابود شده و ۲۵۵۷ نظامی رژیم از پای درآمده‌اند».

آکار با عقب‌نشینی از اظهارات تند درباره روسیه، گفت: «ما به فکر وارد شدن در تقابل با روسیه نیستم، فقط می‌خواهیم که حملات رژیم سوریه را متوقف کند».

ارتش ترکیه روز گذشته، بعد از افزایش تلفات ماجراجویی نظامی خود در ادلب و بیشتر شدن ابعاد این رسوایی، تجاوز نظامی جدیدی را به خاک سوریه با اسم رمز «عملیات سپر بهار» برای حمایت از گروه‌های تروریستی در برابر عملیات ارتش سوریه در ادلب آغاز کرد.

دولتمردان و ارتش سوریه بارها تأکید کرده‌اند که اجازه نخواهند داد هیچ قسمتی از خاک این کشور در اشغال متجاوزانی مانند آمریکا و ترکیه باقی بماند.

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» امروز خبر داد که درگیری‌های شدیدی در محورهای مختلف سراقب بین ارتش سوریه و نظامیان و تروریست‌های وابسته به ترکیه در جریان است. برخی منابع نیز از تسلط مجدد ارتش سوریه بر شهر راهبری «سراقب» در جنوب ادلب خبر دادند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.