محمود احمدی نژاد در نامه ای به دبیر کل سازمان ملل نوشته است: امروز برهمگان آشکار شده است که امثال ویروس جهش یافته و هوشمند کرونا ۲۰۱۹، ساخته و پرداخته آزمایشگاه‌ها و به تعبیر صحیح‌تر، زرادخانه‌های جنگ بیولوژیک برخی قدرت‌های سلطه‌گر جهانی است.

در نامه احمدی‌نژاد خطاب به دبیر کل سازمان ملل آمده است: اطلاع دارید که استفاده از ابزار بیولوژیک از جمله اخیرا و در مقیاس وسیع، کرونا ویروس (کووید ۲۰۱۹) به عنوان سلاحی جدید برای برقراری و یا حفظ برتری سیاسی و اقتصادی در عرصه بین الملل، توسط برخی قدرت‌های سلطه جو و گسترش سریع آن، موجب نگرانی عمومی ملت‌ها و ایجاد اختلال بیش از پیش در امنیت مردم جهان شده است. احساس مسئولیت در برابر گستردگی و عمق خسارات مادی و معنوی بی‌سابقه ناشی از این جنگ و تهاجم تحمیلی علیه بشریت، اینجانب را ملزم به طرح مساله با جناب عالی نمود.

احمدی نژاد در ادامه نوشته است: امروز برهمگان آشکار شده است که امثال ویروس جهش یافته و هوشمند کرونا ۲۰۱۹، ساخته و پرداخته آزمایشگاه‌ها و به تعبیر صحیح‌تر، زرادخانه‌های جنگ بیولوژیک برخی قدرت‌های سلطه‌گر جهانی و بسیار ضد‌انسانی‌تر، مخرب‌تر و وحشت‌آفرین‌تر از دیگر سلاح‌های ضد انسانی مانند هسته‌ای و شیمیایی و هارپ است.

از جناب عالی در جایگاه دبیرکلی سازمان ملل انتظار می‌رود:

۱- اقدام ضدبشری قدرت‌های جنایتکار جهانی در تحمیل جنگ بیولوژیک بر ملت‌ها با هدف سلطه‌گری را قاطعانه محکوم کنید و اجازه ندهید عاملان اینگونه جنایات، مقاصد شوم و پلید سیاسی و اقتصادی خود را با پنهان‌کاری محقق ساخته و خود را از پیگرد قضایی و جزایی سازمان ملل مصون بدانند.

۲- با حساسیت ویژه، عاملان تولید و به کارگیری سلاح‌های بیولوژیک، شناسایی و در سطح جهانی با آنان برخورد قاطع صورت پذیرد. بی‌تفاوتی و عدم مقابله جدی و موثر با آنان، می‌تواند مناسبات میان کشور‌ها و ملت‌ها را تخریب و موجودیت ملت‌ها را با تهدید جدی مواجه سازد.

۳- برنامه اصلاح و تقویت کنوانسیون منع ساخت و به کارگیری سلاح‌های بیولوژیک با هدف ممنوعیت هرگونه تحقیقات و پژوهش و برپایی آزمایشگاه و تولید و اقدام به ساخت و انباشت و استفاده از هر نوع سلاح بیولوژیک در هر سطحی از اثر، تنظیم و به مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه گردد. پیش‌بینی ساز و کار اجرایی روش‌های نظارتی و کنترلی موثر و قاطع برای جلوگیری و برخورد با هر نوع اقدام در این زمینه از طریق مشارکت شفاف و مسئولانه همه دولت‌ها و ملت‌ها در آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

۴- سازمان بهداشت جهانی را موظف فرمایید تا قاطعانه آزمایشگاه‌های موصوف را شناسایی و همراه با عاملان به کارگیری ویروس‌هایی مانند کرونا به جامعه جهانی معرفی نماید.

امروز به لطف آگاهی روز افزون ملت‌ها و میل متزاید به وحدت و مشارکت برای نیل به آزادی، عدالت، کرامت، رفاه و پیشرفت، سیطره شیطانی قدرت‌های ضد انسانی در تنگنا قرار گرفته است و صد البته تکیه بر سلاح‌های کشتار جمعی و اقدام به جنایات ضد بشری نه تنها راهی برای نجات آنان نمی‌گشاید بلکه در پایان بخشیدن به ظلم سنگین شان بسیار تسریع می‌کند.

اطمینان می‌دهم به زودی و با پیوستن رودخانه‌های ملت‌ها به یکدیگر و در سایه ظهور انسان کامل که یار و راهنما و عاشق و دلسوز انسانهاست، قدرت حقیقی ملت‌ها به صحنه خواهد آمد و بساط سلطه‌گری از زمین برچیده شده و روز پر شکوه تولد و استقرار کامل انسانیت و دوران درخشان تجلی اکبر عظمت خدا و انسان آغاز خواهد شد.

از خداوند متعال موفقیت جناب عالی و همه آزاد اندیشان و کسانی که دل در گرو کرامت و امنیت و تعالی جامعه انسانی را دارند، مسالت می‌کنم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.