این روزنامه فرامنطقه ای گزارش داد که دیشب (شنبه شب) درگیری ها با ورود هواپیماهای ترکیه در آسمان سوریه و بمباران پایگاه های ارتش این کشور بالا گرفت. این اقدامات با حملات زمینی گروه های تروریستی به همراه ارتش ترکیه همزمان بود.

رای الیوم به نقل از منابع خود نوشت: با وجود شفاف نبودن مواضع نظامی در این منطقه، درگیری های شدید و بی سابقه ای رخ داده و خبرهایی نیز وجود دارد که مسکو به پهپادهای ترکیه اجازه پرواز در آسمان سوریه را داده و نیروهای هوایی ترکیه از جنگنده های " اف ۱۶" استفاده می کند، اما منابعی نیز گفته اند که روسیه اکنون وارد میدان جنگ شده و شروع به بمباران برخی مواضع گروههای وابسته به ترکیه از آسمان و دریا کرده است.

 این روزنامه فرامنطقه ای ادامه داد: درگیری های دیشب درحالی بالا گرفت که مسکو اعلام کرده بود طرف های های ترکی و روسی  در خصوص کاهش تنش ها در ادلب به توافق رسیده اند و " مولود چاووش اغلو" وزیر خارجه ترکیه هم تاکید کرده بود که دو طرف به سمت آتش بس پیش می روند.

رأی الیوم درباره تقابل حزب الله لبنان و ارتش ترکیه تاکید کرد: "عباس ابراهیم " رییس دستگاه امنیتی لبنان به آنکارا سفر کرده و با " هاکان فیدان" رییس سازمان اطلاعات ترکیه دیدار داشته است.

این روزنامه فرامنطقه ای به نقل از منابع آگاه افزود: پس از درگیری جمعه گذشته که منجر به کشته شدن دهها سرباز ترک و شهادت تعدادی از نیروهای حزب الله شد، رییس دستگاه امنیتی لبنان پیامی از حزب الله به دولت آمریکا ارسال کرده است.

 این منابع با اشاره به این که نیروهای ترکیه نتوانسته اند اجساد سربازان خود را از منطقه بازگرداند؛ پیش بینی کردند که همین مسئله، موضوع گفت و گوی دو طرف بوده است.

استان ادلب در شمال غرب سوریه در هفته های اخیر شاهد درگیری های شدید بین نیروهای ارتش این کشور با تروریست های مورد حمایت برخی کشورهای خارجی به ویژه ترکیه برای آزادسازی آخرین پایگاه اصلی تروریست ها در سوریه است.

ادامه پیشروی‌های ارتش سوریه برای محاصره تروریست‌ها در آخرین پایگاه‌های خود در مناطق شمال غرب این کشور در استان‌های ادلب و حلب، تنش ها و درگیری های نظامی میان آنکارا و دمشق را رقم زده است.

«رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه نیز در پی افزایش تنش ها با سوریه در سخنانی مدعی شد که ترکیه بیش از ۲ هزار نفر از نیروهای سوریه را کشته و ۳۰۰  وسیله نقلیه، باند هواپیما و انبارهای سلاح های شیمیایی این کشور را نابوده کرده است.

«حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران نیز در پی افزایش تنش ها در استان ادلب سوریه دیروز (شنبه) در تماس تلفنی با همتای ترکیه ای خود با طرح پیشنهاد برگزاری اجلاس سه جانبه ایران، ترکیه و روسیه، گفت: همکاری های سه جانبه در سطوح مختلف اهمیت ویژه‌ای دارد و همانطور که قبلا گفته شده، ایران برای میزبانی دور بعدی این اجلاس سه جانبه آمادگی دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.