شش رئیس سابق سازمان‌های امنیتی رژیم صهیونیستی درباره باقی ماندن «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قدرت هشدار داده و وی را تهدیدی برای اسرائیل توصیف کردند.

به گزارش تایمز اسرائیل، این مقامات سابق سازمان‌های امنیتی که در فایل ویدیوئی صحبت می‌کردند تاکید داشتند که نتانیاهو اسرائیل را در خطر قرار خواهد داد و از اطلاعات محرمانه برای منافع شخصی استفاده می‌کند.

این مقامات سابق شامل «تامیر پاردو»، «عفریم هالوی» و «شبتای شاویت» رؤسای سابق موساد و «یوال دیسکین»، «کارمی گیلون» و «آمی آیالون» رؤسای سابق سرویس شین‌بت بودند که همگی مخالف با نخست وزیری مجدد نتانیاهو هستند.

همه این شش مقام امنیتی تحت نخست وزیری نتانیاهو فعالیت داشته و اکثر آنها بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ و در دوره اول نخست وزیری نتانیاهو حضور داشته‌اند.

سومین انتخابات سراسری در سرزمین‌های اشغالی در کمتر از یک سال در حالی روز دوشنبه (۱۲ اسفند) برگزار می شود که احتمال ادامه بن بست سیاسی و عدم توانایی هیچ کدام از احزاب برای تشکیل کابینه ائتلافی وجود دارد.

نتانیاهو در تلاش است تا بتواند با کمک احزاب ائتلافی دست کم ۶۱ کرسی از کنست را در اختیار بگیرد تا بتواند همچنان به نخست وزیری خود ادامه دهد. از سوی دیگر «بنی گانتز» رهبر ائتلاف آبی و سفید نیز در تلاش است تا بتواند اکثریت کنست را بدست بیاورد تا ضمن نخست وزیری، بتواند نتانیاهو را به دلیل پرونده‌های فساد متعدد به پای میز محاکمه بکشاند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.